Et Delta Airlines Boeing 757-200-fly passerer den amerikanske Capitol-dome i Washington, da det lander i Ronald Reagan Washington National Airport søndag den 9. november 2025.
Bill Clark | Cq-roll Call, Inc. | Getty billeder
Delta Air Lines sagde, at regeringens nedlukning, der sluttede i sidste måned, kostede det omkring 200 millioner dollars i overskud før skat, da reservationerne blev blødere under det længste dødvande i amerikansk historie.
Flyselskabet sagde, at indtjeningspåvirkningen ville være cirka 25 cent pr. andel for indeværende kvartal. I oktober forventede Delta en justeret indtjening for fjerde kvartal på $1,60 til $1,90 per aktie.
Rejseefterspørgslen er dog stadig sund, og reservationerne er stærke ind i 2026, gentog Delta i en værdipapirindlevering onsdag forud for en industrikonference.
Mangel på flyveledere forværredes under lukningen, og Trump-administrationen tvang flyselskaberne til at trimme deres tidsplaner for at lette presset på flyveledere. Men selv med den flytning endte forsinkelser og aflysninger med at blive højere end forventet i dagene før nedlukningen sluttede.
Flyveledere, der allerede var strakt ud før lukningen, blev forpligtet til at arbejde uden deres almindelige lønsedler i den periode.
Delta CEO Ed Bastian og andre flyselskabsledere har gentagne gange presset lovgivere og embedsmænd i Washington for at sikre, at flyveledere, Transportation Security Administration-officerer og andre arbejdere, der er bundet til flyrejser, bliver betalt i tilfælde af endnu en nedlukning.
