Et JetBlue Airways Airbus A321-fly afgår fra Los Angeles International Airport på vej til New York den 17. oktober 2025 i Los Angeles, Californien.
Kevin Carter | Getty billeder
JetBlue Airways skubber sin flåde af enkeltgange fly dybere ind i Europa næste år med sæsonbestemte daglige flyvninger til Milano, Italien og Barcelona, Spanien, fra Boston, sit seneste bud på at vinde mere forbrugende feriegæster.
Daglig service fra Boston til Barcelona er sat til at debutere den 16. april, og den daglige Milano-flyvning fra Boston er planlagt til at begynde den 11. maj, sagde flyselskabet onsdag.
Amerikanske luftfartsselskaber – fra JetBlues nye tjen-og-brænd miles-partner United Airlines til mindre transportører som Alaska Airlines — har tilføjet internationale destinationer, der kræver højere priser og ofte har flere premium-sæder ombord end kortere indenrigsflyvninger for at hjælpe med at skabe overskud.
JetBlue har omarbejdet sit netværk for at afskære urentable ruter og tilføje andre, især nye destinationer betjent af fly med sin profitable Mint business class, da det søger at dæmme op for mere end fem års tab. Efterspørgslen fra flyselskaber efter mere rummelige, premium-sæder har været så høj i de seneste år, at det har bidraget til flaskehalse ved levering af nye fly.

Det New York-baserede flyselskab sagde i sidste måned, at dets første lounge i John F. Kennedy International Airport, som det planlægger at åbne i år, vil være tilgængelig for transatlantiske myntkunder blandt rejsende.
JetBlues første transatlantiske flyvning debuterede i 2021 med en direkte rute til London, og den har siden tilføjet service fra både New York og Boston til Paris; Amsterdam; Edinburgh, Skotland; og Dublin.
De nye fly bliver sat til salg på torsdag.
JetBlues tilføjelser viser, hvordan flyselskaber flyver nyere Airbus smalkropsfly længere.
Det vil bruge sine A321LR, eller langdistance, Airbus-jetfly til Barcelona- og Milano-flyvningerne. Milano-flyvningen vil være den længste i JetBlues netværk, omkring 9 timer vestgående og omkring 7 timer og 45 østgående, sagde en talsmand, selvom tiderne kan variere baseret på vejrforhold og andre faktorer.
Disse fly transporterer færre rejsende end store dobbeltgange jetfly kan lide Boeing 777’ere, men er billigere i drift, da de blandt andet kræver mindre brændstof. American Airlines planlægger at debutere sin Airbus A321XLR, en version med ultralang rækkevidde af sit populære 321-fly, i december og til sidst flyve det til Edinburgh fra både New York og dets Philadelphia-hub næste marts.
