Delta Air Lines Flight Museum i Atlanta, GA.
Leslie Josephs/CNBC
Delta Air Lines Prognose en bedre end forventet afslutning på 2025 og en stærk start på næste år takket være stigende flypriser og elastiske luksusrejsefterspørgsel.
Flyselskabet forventede torsdag den justerede indtjening på mellem $ 1,60 og $ 1,90 pr. Aktie for fjerde kvartal sammenlignet med $ 1,65 pr. Aktieanalytikere, der blev undersøgt af LSEG, forventede. Omsætningen i de sidste tre måneder af året vil vokse så meget som 4%, sagde Delta, over 1,7% Wall Street forventer.
“Ser på 2026 er Delta godt positioneret til at levere toplinievækst, marginudvidelse og indtjeningsforbedring i overensstemmelse med vores langsigtede økonomiske rammer,” sagde administrerende direktør Ed Bastian i en indtjeningsfrigivelse.

Delta’s Outlook peger på forbedret efterspørgsel og mindre overskud af flyvninger, der skubbede indenlandske priser og indtægter ned på luftfartsselskaberne i år, især tidligt i 2025, da forbrugertilliden blev raslet i de tidlige stadier af præsident Donald Trumps told.
”Fra juli hentede kontantsalget,” sagde Bastian i et interview.
Den Atlanta-baserede luftfartsselskab er den første af de store flyselskaber, der rapporterede om resultater i dette kvartal. Dens aktier steg omkring 4% i eftermiddagshandel.
Sådan optrådte virksomheden i tredje kvartal sammenlignet med hvad Wall Street forventede, baseret på konsensusestimater fra LSEG:
- Indtjening pr. Aktie: $ 1,71 justeret kontra $ 1,53 forventet
- Indtægter: $ 15,2 milliarder justeret mod $ 15,06 milliarder forventet
Premium Outshines Coach
Deltas fortjeneste i tredje kvartal steg 11% til 1,42 milliarder dollars eller $ 2,17 pr. Aktie, op fra 1,27 milliarder dollars eller $ 1,97 pr. Aktie, et år tidligere. Justering for engangsartikler, inklusive investeringsrelaterede justeringer, steg dens overskud på 15% til 1,12 milliarder dollars eller $ 1,71 pr. Aktie, inden analytikerestimater.
Den justerede omsætning steg 4% år over år.
Premium rejsefterspørgsel fortsatte med at overgå coach -kabinen. Omsætningen fra high-end-segmentet, der inkluderer førsteklasses og rummelige økonomisæder, steg 9% i tredje kvartal til næsten 5,8 milliarder dollars, mens hovedkabinens indtægter faldt 4% til ca. 6 milliarder dollars.
Bastian sagde, at der ikke var nogen tegn på en forbrugerudtrækning til premium -produkter. Delta’s præsident, Glen Hauenstein, gentog, at indtægter fra flyselskabets eksklusive muligheder som First Class er på vej til Eclipse Main Cabin Sales næste år.
Delta og andre luftfartsselskaber har afskaffet ulønnsomme eller mindre rentable flyvninger som dem under upopulære midtweek -rejsedage for at hjælpe med at stamme et overforsyning af sæder på markedet. Dette overskud af kapacitet sammen med skiftende forbrugervaner og højere omkostninger har gjort tidligere slam dunk sommeroverskud mere undvigende for nogle amerikanske luftfartsselskaber.
Indtægtsindtægterne steg 2% i tredje kvartal ved transportøren på en 4% stigning i kapaciteten, og Delta forudsagde, at det ville forblive positivt år over år i det indeværende kvartal. Stærkere efterspørgsel efter virksomhedsrejse hjalp med at skabe en stigning på 5% i den samlede indenlandske passagerindtægt i tredje kvartal.
Delta sagde, at det forventer justeret indtjening på helårspr.
Da Bastian blev spurgt om den føderale regering, fortalte Bastian CNBC, at flyselskabet overhovedet ikke har set “nogen virkninger” på sin drift i de seneste dage, men at hvis det fortsætter i 10 dage mere eller deromkring, kan det ændre sig.
