En udsigt fra Delta Sky Club i Los Angeles International Airport, 2. september 2022.
Aaronp | Bauer-Griffin | GC -billeder | Getty Images
Delta Air Lines Kunder vænner sig til første klasse.
Indtægter fra de dyrere, rummelige sæder mod fronten af flyet kunne formørke salget fra standardtræner sæder i mindst et kvartal eller to næste år, sagde Delta -ledere torsdag.
I det sidste kvartal sagde Delta, at billetindtægterne fra sin premium-kabine steg 9% fra sidste år til næsten 5,8 milliarder dollars, mens den hovedcabin-billetindtægt faldt 4% fra året tidligere til lidt over 6 milliarder dollars.
Administrerende direktør Ed Bastian sagde, at han ikke har set noget tegn på, at premium-rejsen efterspørgsel bremser, en tendens, der hjalp med at drive transportørens optimistiske prognose, frigivet torsdag, resten af 2025 og næste år.

Flyselskaber fra Delta til Frontier har arbejdet for retlige rejsende, der er villige til at betale mere for sæder om bord.
I løbet af en investors dag sidste år sagde Delta, at kun 43% af sine 2024 -indtægter kom fra Main Cabin -billetter, ned fra en andel af 60% fra i 2010. I mellemtiden blev Delta, at næsten 60% af omsætningen sidste år blev genereret af premium sæder og dets lukrative loyalitetsprogram.
Delta, det mest rentable amerikanske flyselskab, har draget fordel af sine kunder, der afskalede sig mere til premium sæder. Luftfartsselskaber har kørt for at tilføje flere af disse sæder til deres flåder, nogle af dem så detaljerede-med liggende flade senge, osmannere og store underholdningsskærme-at de har forsinket leverancer af nye fly, når regulatorer vurderer deres design.
