Scott Kirby, administrerende direktør for United Airlines, taler i WSJ’s fremtid for Everything 2025 på The Glasshouse den 29. maj 2025 i New York City.
Michael M. Santiago | Getty Images
NEWARK, New Jersey – En overforsyning af flyvninger tvang flyselskaberne til at skære priser i år og pressede luftfartsselskaber til at nedskalere deres vækstplaner.
United Airlines‘Udvidelsen overgår imidlertid sine store luftlinje-rivaler, fortalte en Plan-administrerende direktør Scott Kirby til CNBC, der betaler sig på grund af virksomhedens produkt, netværk og teknologi, som ombordfaciliteter som Bluetooth-forbindelse, sæde-back-skærme og dens app.
“Dette år vil afvikle at demonstrere to ting: Hvis du er et brand loyal flyselskab, er du modstandsdygtig, selv i nedturen,” sagde Kirby i et interview tirsdag og henviste til en kunde-tilbagetrækning tidligere på året, da forbrugerne vejer et angreb af on-again-off-off-again tariffs. “Og jeg tror, at vores resultater i fjerde kvartal vil demonstrere opsiden, når økonomien begynder at komme sig.”
United rapporterer resultater fra tredje kvartal og giver sine udsigter i fjerde kvartal i midten af oktober.
United er indstillet til at vokse indenlandsk amerikansk kapacitet 5,7% i 2025 fra sidste år, ifølge luftfartsdata-firmaet Cirium. I gennemsnit udvides US Airlines bare genert for 2%med Delta Air Lines og American Airlines indenlandsk vækst med ca. 3%og Southwest Airlines Vækst 1,4% fra 2024 viser Cirium -data.
“Vi er bare et andet sted, fordi kunderne vælger os, og jeg tror, det er en af de største ændringer i branchen,” sagde Kirby. “Så mange flyselskaber tænkte på flyrejser som en vare.”
Kirby gentog sit syn på, at den ultra-discount-model i USA ikke fungerer, og peger på kæmpende Spirit Airlines, der indgav kapitel 11 konkursbeskyttelse for anden gang på mindre end et år i sidste måned. På en industrikonference i sidste uge i Long Beach, Californien, sagde Kirby, at han forventede, at Ånd skulle gå ud af drift og sagde “Jeg er god til matematik.”
Kirby talte med CNBC tirsdag på flyselskabets hangar i Newark Liberty International Airport i New Jersey, hvor United i juni 2021 afslørede nye interiører for sin flåde af smallegemet Airbus og Boeing fly. Kirby sagde, at United er omkring to tredjedele af vejen gennem sin plan om at tøj disse fly med de nye hytter.
Amerikanske luftfartsselskaber har kørt for at opdatere hytter med mere moderne siddepladser såvel som mere rummelige sæder foran på flyet, da kunderne fortsætter med at betale for mere plads om bord til melodien til nogle gange 10 gange eller mere billetprisen for et standard økonomisæde.
Deltas præsident, Glen Hauenstein, sagde på en Morgan Stanley -konference i Californien i sidste uge, at “godt over” halvdelen af transportørens indtægter kommer uden for hovedkabinen, inklusive dets lukrative loyalitetsprogram, og at næste år vil Delta tilbyde et “rekordnummer” af premiumsæder.
”Vi ser ingen stopper for det,” sagde Hauenstein.
