
Royal Caribbean Hævede sin helårsvejledning tirsdag på bagsiden af stærke krydstogtsbookinger.
Virksomheden forventer nu 2025 indtjening på mellem $ 15,41 og $ 15,55 pr. Aktie på justeret basis, op fra forudgående indtjening pr.
CEO Jason Liberty bemærkede rejsende PrefeRences udvikler sig og siger, at der er en stigning i folk, der vælger at ferie oftere og vælger erfaringdrevet rejse. Royal Caribbean sagde, at 75% af forbrugerne rapporterer, at de planlægger at bruge det samme beløb eller mere på fritidsrejser i løbet af de næste 12 måneder.
“Vores oplevelser er designet til at imødekomme disse udviklende forventninger,” sagde Liberty.
Royal Caribbean rapporterede vækst i bookinger i andet kvartal fra den foregående periode, især fra rejsende, der booker tættere på deres afrejsedato. Det er en trendfrihed, der tilskrives det voksende antal yngre krydsere, med årtusinder eller yngre generationer, der nu tegner sig for cirka halvdelen af de samlede gæster. Og de er villige til at betale en præmie, tilføjede Liberty.
“I de uger, der kom op til en sejlads, de meget få hytter, som vi ville have tilbage på hver rejse, forsøgte folk ikke kun at få disse hytter, men de var villige til at betale betydeligt flere penge for at sikre, at de får den ferieoplevelse, de leder efter,” sagde Liberty i et interview.
Virksomheden rapporterede justeret indtjening i andet kvartal pr. Aktie på $ 4,38 på en omsætning på $ 4,54 milliarder. Wall Street havde forventet indtjening pr. Aktie på $ 4,09 og en omsætning på $ 4,55 milliarder, ifølge estimater udarbejdet af LSEG.
Krydstogtslinjens indkomst steg til 1,2 milliarder dollars eller $ 4,41 pr. Aktie, en stigning fra $ 854 millioner eller $ 3,11 pr. Aktie, et år tidligere.
I mellemtiden rapporterede krydstogtslinjen, at kapaciteten steg med 5,8% sammenlignet med året før, hvor 2,3 millioner gæster tog et kongelig caribisk krydstogt i løbet af andet kvartal.
Stadig faldt aktier i Royal Caribbean 5% tirsdag.
Virksomheden bemærkede bookinger for sine nye skibe, der lanceres i år, Star of the Seas og Celebrity Xcel, klarer sig godt.
“Den stærke efterspørgsel, vi ser på tværs af vores nye skibe og landbaserede destinationer, styrker, at vores strategi fungerer og resonerer med dagens rejsende,” sagde Liberty.
– CNBCs Krysta Escobar og Gel Gel bidrog til rapporten.
