Næsekeglen i en Boeing 787 vises på asfalten under Paris Air Show i Le Bourget Airport, uden for Paris, den 25. juni 2023.
Nicolas Economou | Nurphoto | Getty Images
Boeing skar sine kvartalsvise tab, da salget sprang, efter at det leverede de mest fly siden 2018, det klareste tegn endnu for forbedringer hos producenten, der er svingt fra krise til krise i årevis.
Sådan optrådte Boeing i andet kvartal sammenlignet med estimater udarbejdet af LSEG:
- Tab pr. Aktie: $ 1,24 justeret kontra et tab på $ 1,48 forventet
- Indtægter: $ 22,75 milliarder mod $ 21,84 milliarder forventet
Aerospace -giganten mistede $ 176 millioner i de tre måneder, der sluttede 30. juni, ned fra 1,09 milliarder dollars året før. Omsætningen steg 35% til $ 22,75 milliarder fra $ 16,87 milliarder. Tilpasning af engangsartikler rapporterede Boeing et tab på $ 433 millioner eller $ 1,24 pr. Aktie, bedre end de forventede tabsanalytikere.
“Ændring tager tid, men vi begynder at se en forskel i vores præstationer i hele virksomheden,” sagde administrerende direktør Kelly Ortberg i en note til personale, der skitserer forbedringer i Boeings virksomheder.
“Hvis vi fortsætter med at tackle det vigtige arbejde foran os og fokusere på sikkerhed, kvalitet og stabilitet, kan vi navigere i det dynamiske globale miljø og gøre 2025 til vores omdrejningsår,” sagde han.
Boeing er blevet bedre af mange målinger under Ortberg, en tidligere Aerospace Executive og Engineer, der tog det øverste job i august sidste år. Dens flyleverancer er forbedret, dens produktion er blevet mere stabil, og endda en gang-kritisk luftfartsselskab har rost Boeings ledelse.
Boeing brændte gennem 200 millioner dollars i andet kvartal, ned fra mere 4,3 milliarder dollars i samme periode på 2024, som virksomheden havde forventet, ville være et centralt år for flyproducenten, indtil en dørstik blæste ud af en af sine pakket MAX 737 9 fly flere minutter til flyvningen og fornyede føderal kontrol på virksomheden og hobbede produktionen.
I andet kvartal i år steg salget i Boeings kommercielle flyenhed 81% fra for et år siden til 10,87 milliarder dollars, og dens negative driftsmarginal end halverede til 5,1%.
Boeing har øget output fra sine 737 Max -fly til 38 om måneden, Federal Aviation Administration’s grænse efter dørstikket i januar 2024 nær katastrofe. Ortberg sagde tidligere i år, at virksomheden ville søge FAA -godkendelse på et tidspunkt i år for at gå ud over denne grænse.
I de tre måneder, der sluttede den 30. juni, overleverede Boeing 150 fly. Sidste gang det leverede, at mange fly i et andet kvartal var i 2018, hvilket også var det sidste år, hvor Boeing udsendte en årlig fortjeneste.
Virksomheden har stadig udfordringer forude. Boeing sagde tirsdag, at den længe forsinkede certificering af Boeing 737 Max 7 og Max 10, henholdsvis de mindste og største medlemmer af Max-familien, sandsynligvis ikke kommer i år, da Ortberg-prognosen i maj.
Boeings forsvarsenhed er også blevet fyldt med anklager i tidligere kvartaler, og fra søndag kunne det møde en fabriksarbejder strejke, efter at medarbejderne stemte ned ad en ny arbejdsaftale.
Investorer vil se til Ortberg og det udøvende team på en 10:30 AM ET -opfordring tirsdag for deres syn på yderligere forbedret produktion, resultater og stabilitet hos et firma, der er blevet spejlet i kriser siden 2018, da den første af to dødbringende 737 Max -nedbrud forekom.
