Turister ser på broen af suk i Venedig, Italien, den 25. august 2021.
Andrea Merola | Bloomberg | Getty Images
Caroline Smith, en regnskabsdirektør fra Verona, New Jersey, og hendes mand tog deres to børn til Italien til påskepausen denne måned. På de spanske trin i Rom løb de ind i en anden familie fra deres by. To andre familier fra det samme område besøgte også uafhængigt Italien på samme tid, sagde hun.
Familierne er en del af en voksende tendens i den $ 11 billioner globale rejseindustri: Amerikanere rejser i udlandet i mange mennesker, mens antallet af besøgende i USA falder.
Udenlandske besøgende i USA med luft faldt næsten 10% i marts fra samme måned et år tidligere og næsten 13% fra før pandemien til 4,54 millioner mennesker, ifølge data fra International Trade Administration, en del af handelsafdelingen.
Påskeuge sidste år var i marts, hvilket fik nogle ferier til at skifte i år. Imidlertid steg amerikanske borgere, der flyver til udlandet, 1,6% fra sidste marts og steg 22% fra 2019 til 6,56 millioner rejsende.
Ubalancen kunne yderligere uddybe det mere end 50 milliarder dollars mellemrum mellem det, som USA genererer gennem rejse- og turisttjenester, og hvad amerikanere tilbringer i udlandet. Det er en bekymring for den amerikanske rejsebranche, der bringer ca. $ 1 billioner om året. Den amerikanske rejseforening den 9. januar sagde, at den forventede en mere end 12% stigning i udgifterne fra international turisme i USA i år.
En on-again-off-again handelskrig, højprofilerede tilbageholdelser af besøgende såvel som visumholdere og faste beboere sammen med præsident Donald Trumps retorik om at overtage lande som Canada sammen med en stærk amerikansk dollar i store dele af dette år og rejseadvarsler har ikke hjulpet med at tromme efterspørgslen fra internationale rejser.
Det Hvide Hus svarede ikke straks på en anmodning om kommentar.
“Dette peger på potentielt en anden kanal at overveje ved at vurdere effekten af toldsatser på økonomisk aktivitet,” sagde JPMorgan i en note onsdag og tilføjede, at et fald i udenlandske rejseudgifter kunne trække omkring 0,1% fra bruttonationalproduktet i år. “Bekymringer omkring tilbageholdelser af udenlandske besøgende, undertiden ved et uheld, forværrer kun denne effekt.”
Samuel Engel, senior vicepræsident hos konsulentfirmaet ICF, sagde, at selvom “der ikke er nogen tvivl om, at udlændinge finder ud af, at USA er mindre indbydende”, er et andet spørgsmål, hvis tøven med at rejse til USA fra udlandet nu dukker op i internationale forretningsrejser.
”Forretningsfolk blækker ikke i lyset af usikkerhed,” sagde han.
United Airlines Sidste uge sagde bookinger fra internationale passagerer med oprindelse i Europa nede 6%, mens dem, der stammer fra Canada, er nede med 9% år over år. Delta Air Lines sagde, at det så et lignende fænomen.
Men amerikanske forbrugers appetit på internationale ture hjælper med at blødgøre slag fra færre internationale turister og svagere end forventet efterspørgsel i indenlandske amerikanske rejser for nogle virksomheder, som United og Delta, som skærer ned flyvninger inden for USA senere på året.
“Jeg rejste meget rundt i Europa, så jeg har forsøgt at gøre det samme med familien nu, hvor børnene er ældre,” sagde Smith, 44, der har en 7-årig og 11-årig. “Vi gik til Spanien i 2023 og Portugal i 2024, delvis valgt, fordi flyvningerne er korte i sammenligning med Grækenland, der er på listen.”
Grace Cular Yee, et rejsebureau med base i Virginia, sagde, at mange af hendes klienter overvejer internationale rejser mere end indenlandske delvis, fordi de ønsker at sprøjte ud på universitetseksamen, da deres børn stort set gik glip af på gymnasiets påbegyndelse under Covid.
“Dette er en vigtig milepæl for hele familien,” sagde hun og tilføjede, at mens mange rejsende får ideer fra sociale medier, bliver flere amerikanere også inspireret af tv -shows, som den seneste sæson af “The White Lotus”, som blev sat i Thailand. Hun sagde, at hun for nylig planlagde en tur til Frankrig for en Mother-Daughter High School Graduation Trip, fordi datteren elsker showet “Emily i Paris.”
United sagde, at avancerede bookinger tidligere i denne måned er stabile, og salget af premium-kabin er steget 17%, mens den internationale efterspørgsel er steget med 5%.
Delta’s præsident, Glen Hauenstein, er optimistisk for, at tendensen vil fortsætte og sagde, at kontantsalg for internationale rejser kommer ind foran det samme punkt sidste år.
“Salg, der kommer ind i døren fra i går, at vi optager i dag, da kontanter er meget stærke for internationale gennem sommeren helt ud til september, oktober,” sagde han med en indtjening af den 8. april og tilføjede, at det internationale salg var op på året.
Mange arbejdende amerikanere og pensionister er på kant med den nylige markedstumult, men velhavende og aldrende rejsende, især i den pricy front af flyet, hjælper med at udligne det.
“At være en babyboomer, kan jeg sige dette uden frygt for gengældelse: der er kun så meget tid til at tage til Europa eller næsten så meget tid til at se Australien eller Japan,” sagde Hauenstein på et indtjening af indtjening af 8. april. “Så du har denne rigdomseffekt, hvor denne kohort af pensionister er rigere end nogen anden kohort, selv med den seneste oversigt, og de vil gå og gøre ting.”
Det er ikke klart, om et tilbagetrækning i forbrugerudgifterne på bagsiden af flyet eller endda en vis blødhed i virksomhedens rejsevækst er et tegn på, at avancerede, internationale fritidsrejser også vil svækkes. For tiden forbliver arbejdsmarkedet stærkt.
“Alles liv er ikke fuldt ud afbrudt, men alles liv er på mere spændende fod lige nu,” sagde ICFs Engel. “Den måde, folk styrer usikkerhed på, er, at de holder tilbage på beslutninger.”
