Close Menu
    What's Hot

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Tariffer øger omkostningerne ved fly, De Forenede Staters stjerneeksport
    Rejse

    Tariffer øger omkostningerne ved fly, De Forenede Staters stjerneeksport

    ThomasBy Thomasapril 4, 2025Ingen kommentarer5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Produktionslinjen for Boeing P-8 Poseidon Maritime Patrol-fly er afbildet på Boeings 737 fabrik i Renton, Washington, 18. november 2021.

    Jason Redmond | Reuters

    Præsident Donald Trumps fejende toldsatser er indstillet til at øge omkostningerne ved Boeing og Airbus -fly, Ge Aerospace Motorer og hundreder af andre luftfarts- og forsvarsprodukter, der truer en industri, der hjælper med at blødgøre det amerikanske handelsunderskud med mere end 100 milliarder dollars om året.

    “Det gør bestemt tingene dyrere for branchen,” Dak Hardwick, vicepræsident for internationale anliggender ved Aerospace Industries Association, der repræsenterer Boeing, GE Aerospace, Airbus og snesevis af andre luftfarts- og forsvarsselskaber, sagde om taksterne.

    Branche-gruppen sagde, at det beder Trump-administrationen om at opretholde bestemmelserne i en næsten halvt århundrede gammel handelsaftale, der giver mulighed for toldfri handel med civile fly og import bundet til forsvar og national sikkerhed.

    “Linjen er bestemt lang” til anmodninger til Det Hvide Hus, sagde Hardwick.

    Læs flere CNBC Airline News

    Det Hvide Hus kommenterede ikke med det samme, men Trumps udøvende ordre, der annoncerede, at tarifferne sagde, at handel og økonomiske politikker overalt i verden har forværret et fald i den samlede amerikanske fremstilling.

    Hvad angår innovation i forsvarssektoren, anførte ordren, “Hvis USA ønsker at opretholde en effektiv sikkerhedsparaply til at forsvare sine borgere og hjemland såvel som for sine allierede og partnere, skal den have en stor opstrøms fremstilling og vareproducerende økosystem for at fremstille disse produkter uden unødig afhængighed af import til vigtige input.”

    Luftfartsindustrien har længe været en topeksportør for De Forenede Stater. Hos Boeing alene kom mere end to tredjedele af sine flyordrer i det sidste årti fra kunder uden for De Forenede Stater, ifølge virksomhedsdata.

    “Fri handel er meget vigtig for os,” sagde Boeing CEO Kelly Ortberg under en senats høring onsdag. “Vi er virkelig den ideelle form for en eksportfirma, hvor vi outselling internationalt. Det skaber os job, langsigtede amerikanske job med høj værdi. Så det er vigtigt, at vi fortsat har adgang til dette marked, og at vi ikke får i en situation, hvor visse markeder bliver lukket for os.”

    Præsident og administrerende direktør for Boeing Kelly Ortberg vidner for Senatet Commerce, Science and Transportation Committee i Dirksen Senate Office Building den 2. april 2025 i Washington, DC.

    Vind McNamee | Getty Images News | Getty Images

    Branchen har for det meste købt og solgt fly og dele uden at skulle betale toldsatser under en 45 år gammel handelsaftale, som ville blive afsporet af Trumps nye takster. Præsidenten indførte denne uge afgifter på 10% på lande over hele verden med højere opgaver i visse lande og regioner, hvoraf nogle ligesom Europa er nøglen til luftfartsindustrien.

    Importerede stål og aluminium, andre nøglematerialer i fly, er underlagt separate opgaver på sektorniveau, som Trump annoncerede tidligere på året.

    Tariffer udbetales af importøren, og de øgede priser på grund af afgifterne skulle enten blive absorberet af flyet eller motorproducenten af ​​den stadig skrøbelige forsyningskæde eller af slutforbrugeren, sagde Hardwick.

    Jefferies -analytiker Sheila Kahyaoglu sagde i en note torsdag, at et prishopp på “ethvert produkt inden for 12 måneder spises af [original equipment manufacturer]Antager nyt lagerkøb. Uden for den tidsperiode, i sidste ende køberen og dermed forbrugeren. “

    Ikon for lagerdiagramIkon for lagerdiagram

    skjul indhold

    Boeing og S&P 500

    Priserne for fly forhandles på forhånd, og flyselskaberne skal ofte vente år på fly, så materielle omkostninger kan skifte dramatisk i denne periode.

    “Det er ikke her, du lægger penge ned for en bil, og det ender i din indkørsel” om tre måneder, sagde Hardwick.

    Aktier af Boeing, motorproducenten GE og flyselskaber tumlede igen fredag ​​og tilføjede til markedsruten, efter at Trump annoncerede tolden onsdag.

    “Dette er den ene fremstillingssektor, hvor Amerika har, har haft et enormt overskud på handelsoverskud,” sagde Richard Aboulafia, administrerende direktør ved aerodynamisk rådgivning. “Så ideen om at bekæmpe en handelskrig for denne branche, den bor i et krystalpalads, der kaster gigantskærme.”

    Global forsyningskæde

    Tarifferne er også en ny belastning på luftfartsindustrien, som stadig har en skrøbelig forsyningskæde i kølvandet på Covid, med nogle dele manglende forsyning. Større forsyninger har forsøgt hurtigt at ansætte arbejdstagere og øge produktionen under en post-pandemisk rejse boom.

    Men flyproducenter har stadig ikke holdt trit med efterspørgslen.

    En Airbus SE A321 -fly -skrogning løftes med en kran på virksomhedens endelige samlebåndsfacilitet i mobil, Alabama

    Luke Sharrett | Bloomberg | Getty Images

    Selv en “Made in the USA” -mærke til et fly er en fejlnummer.

    For eksempel spænder forsyningskæden til en Boeing 787 Dreamliner, der er samlet i South Carolina, fra Japan til Italien.

    Dens europæiske rival, Airbus, har en mobil, Alabama, fabrik, men er stadig på krogen til toldsatser for importerede dele, fra vinger til skroge.

    “Det betyder ikke noget, hvem der ejer virksomheden. Hvis en vare krydser grænsen, skal det betales af importør af posten,” sagde Hardwick.

    Airbus har udvidet fabrikken siden den første Alabama-samlede Airbus A321, et fly til JetBlue Airways Navngivet “Bluesmobile”, rullede ud for ni år siden. Dets satser på at øge amerikansk output fra sine jetfly, som stadig er stort set lavet i Europa, inkluderer også samling af mindre A220’er i Alabama, for kunder, der inkluderer JetBlue og Delta Air Lines.

    American Airlines Workers udfører vedligeholdelse på CFM-56-motoren i Tulsa, Oklahoma

    Erin Black | CNBC

    I mellemtiden, ved at fortsætte langs forsyningskæden, har General Electric og Frankrigs Safran et joint venture, hvor de fremstiller topsælgende CFM-motorer, der driver både Boeing og Airbus smallegnefly. Hver virksomhed fremstiller visse dele af motorer, der sendes til fabrikker i Ohio, Indiana og North Carolina for GE og uden for Paris for Safran.

    Tusinder af importerede udskiftningsdele til motorer og andre flydele, hvoraf mange kommer fra udlandet, kan også blive dyrere.

    “Der er ikke sådan noget som en national jet,” sagde Aboulafia.

    Gå ikke glip af disse indsigter fra CNBC Pro

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleEr det sikkert at rejse til Thailand lige nu? Thai embedsmænd siger ja
    Next Article Flyselskaber, der forventes at skære 2025 -udsigter, da rejsefterspørgslen brister
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    december 7, 2025

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Trending Posts
    Recent
    • Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.