Close Menu
    What's Hot

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » På Monaco Yacht Show er der ingen tegn Global uro, der skader salget
    Rejse

    På Monaco Yacht Show er der ingen tegn Global uro, der skader salget

    ThomasBy Thomasmarts 25, 2025Ingen kommentarer9 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link


    Monaco
    Cnn
    —

    Verden er i uro. Spekteret af den globale konflikt lurer i horisonten. Energipriserne lægger presset på millioner. Covid dvæler. Men i Monaco, ved Yachting Worlds mest glamorøse begivenhed, er det forretning som sædvanligt.

    Denne uge samledes superyachts med en samlet værdi på et sted nær 3,8 milliarder dollars samlet i Azure Waters i det lille europæiske fyrstedømme for det 31. årlige Monaco Yacht Show. Og ingen mængde geopolitisk angst kunne plette glitz.

    ”Alle bådene er her,” fortalte Johan Pizzardini, chef for kommunikation og medier til Monaco Yacht Show til CNN Travel på tærsklen til den fire-dages begivenheds store finale. Cirka 118 superyachts var blandt de luksusfartøjer, der blev vist i landets Port Hercule.

    Superyacht -mængden var også ude i kraft.

    Den 31. udgave af Monaco Yacht Show begyndte den 28. september og slutter den 1. oktober.

    Showet er specifikt dedikeret til Superyacht -markedet. Hvert år, i normale tider, stiger anslået 30.000 mennesker ned på dette lille Middelhavsområde Riviera -land for at se det forbløffende skue af nogle af de største og dyreste superyachts i verden samlet på et sted.

    Og selvom begivenheden utvivlsomt er en mulighed for velhavende bådejere at lade deres hår ned i et sikkert rum, sekvesteret væk fra den ikke-yacht-ejende verden, er det også en chance for at shoppe for endnu mere havgående overdådighed.

    Det er, som Pizzardini anerkender, et “nichemarked.” Men en der viser små tegn på at bremse på trods af turbulente tider. Der er omkring 40 splinterny luksusyachter i år, inklusive den massive 115,1 meter AHPO, den største superyacht nogensinde udstillet her.

    Nogle af de enorme lystbåde, der kaster deres fortøjningstov, inklusive 62 meter Rio fra italienske skibsbygger CRN og Tankoa Yachts ’50 meter kinda, hører til førstegangs yachtkøbere.

    Dette afspejler en voksende tendens, der udviklede sig markant under pandemien, da et stort antal nye købere valgte at gå stort snarere end at arbejde sig op fra en mindre yacht.

    “Det [the pandemic] Inspirerede mennesker, der altid tænkte på at købe en yacht, ”fortæller Bob Denison, præsident og grundlægger af Fort Lauderdale-baserede Yacht Brokerage Denison Yachting, der har fire både på udstillingen på showet, til CNN Travel.

    ”Folk tænker,” Vi vil ikke vente 10 år. ” De kom ud af intetsteds og købte en 60 meter (yacht).

    ”Vi ser stadig meget af det, og jeg tror, ​​det er noget, der vil fortsætte. Folk tager springet.”

    Pizzardini har også bemærket en ændring i holdningerne hos potentielle superyacht -købere som et resultat af den globale pandemi.

    ”Vi så en Carpe Diem -periode, hvor potentielle klienter, der havde tøvet med at chartrere eller købe en yacht i flere måneder eller i årevis, og sagde:” Okay, i denne periode med usikkerhed, er jeg nødt til at nyde livet, ”siger han.

    Selvom der ikke er nogen tvivl om, at de sanktioner, der blev pålagt Rusland over dens invasion af Ukraine, hvilket førte til, at nogle af de største og dyreste superyachts i verden midlertidigt er frosset, har haft en vis indflydelse på branchen, forbliver efterspørgslen meget stærk.

    Arthur Brouwer, administrerende direktør for det hollandske skibsværft Heesen, bemærker, at “ordrebøger er ret fulde” overalt på trods af elementer i global usikkerhed på grund af “post-covid push.”

    Faktisk indikerede Boat Internationals 2022 globale ordrebog, at 1.024 superyachts var under opførelse eller på ordre i 2022, en stigning på 24% i forhold til det foregående år, med en stigning på 10,5% i ordrer for dem, der målte 45 meter og derover.

    Idet Monaco Yacht Show fra 2022 afsluttes, er her otte af de mest overdådige superyachts, der har wowing de velhavende.

    Måling af 115 meter er Lürssens Ahpo set forud for showet den største superyacht på skærmen.

    Denne gigantiske 115 meter superyacht fra det tyske værft Lürssen er uden tvivl et af de mest populære fartøjer, der vises. Den største superyacht, der nogensinde er udstillet på Monaco Yacht Show, det giver et imponerende syn langs den eneste dybvandshavn i det lille land på Frankrigs Middelhavskyst.

    Bygget med et stålskrog og aluminiumsoverbygning består AHPO, der har en 4.850 brutto tonnage, af fem dæk og fem hytter til i alt 14 gæster.

    Leveret i november sidste år drives superyacht af dobbelt MTU -motorer og tilbyder en maksimal hastighed på 17 knob.

    Heesens splinternye Superyacht Lusine har et kompliceret interiør af Sinot Yacht Architecture and Design.

    Lusine, et 60-meter stålskib fra det hollandske værft Heesen, er blandt superyachts, der debuterer på dette års Monaco Yacht Show. Med sin slanke, skarpe kant og “fuglefløj” -form, der smelter sammen tre dæk, er Lusine en fremtrædende yacht i enhver forstand.

    Selvom dens slående udvendige, udformet af Omega Architects, er uden tvivl et spektakulært syn. Det er Lusines omhyggeligt detaljerede interiør, af Sinot Yacht Architecture and Design, der har trukket gisp fra dem, der er heldige nok til at blive taget om bord.

    ”Vi laver en masse både, og vi har aldrig gjort dette før,” siger Heesens administrerende direktør Arthur Brouwer om superyacht, der kostede anslået $ 70 millioner til at bygge. “Mængden af ​​detaljer er fantastisk.”

    Opkaldt efter det armenske ord for “Moon” er Lusines interiør blevet vidunderligt udtænkt til at kombinere elementer i havet og himlen, med vægpaneler og borde med perleindlæg, samt midnatblå skulpturer.

    Dens møbler består af en speciel kombination af materialer, herunder White Onyx, samt sjældne skove og skræddersyede metaller.

    Skibet, der har kapacitet til op til 12 gæster, er udstyret med en helipad til privat brug samt en øm garage. Med en 1.079 brutto tonnage drives Lusine af to dieselmotorer og kan nå en maksimal hastighed på 17,5 knob.

    Klassisk sejlyacht Blush, set, der tager til vandet i Antigua, er i øjeblikket til salg.

    Denne smukke 45-meter sejlbåde bygget af det italienske skibsværft Perini Navi er blevet udstillet på Monaco Yacht Show flere gange, siden den blev leveret tilbage i 2007. Imidlertid sikrer dens slående røde udvendige og sportslige linjer, at det altid skiller sig ud fra mængden.

    Designet af førende yachtdesigner og flådearkitekt Ron Holland, gennemgik skibet for nylig en omfattende ombygning til en pris af omkring 1,8 millioner dollars, med renoveringsarbejde afsluttet på både dets udvendige og interiør.

    Drevet af en Caterpillar C-32-dieselmotor er Blush i stand til at nå en tophastighed på 13,5 knob og har en brutto tonnage på 315. ejet af Formel 1-chef Eddie Jordan, det er i øjeblikket opført til salg til knap € 12,5 millioner (ca. $ 12,2 millioner) via mæglerfirma Camper & Nicholsons.

    Rio, bygget af italiensk skibsbygger CRN, har et interiør fuld af lyse, livlige farver.

    Leveret tilbage i maj, har denne fantastiske 62 meter superyacht, lavet af stålskrog og aluminium, samlet masser af opmærksomhed på dette års show på grund af dets ekstraordinært sjove interiør.

    Fra sin håndmalede jungle-tema vægmalerier til sine tæpper med fiskepaneler og dyreformede ornamenter er Rio en eksplosion af livlige farver fra begyndelse til slutning.

    Konstrueret af italiensk skibsbygger CRN og designet af Omega Architects, er skibet, der har en brutto tonnage på 1.218, spredt over fire dæk og kan rumme op til 12 gæster inden for sine seks farverige en-suite hytter. Der er også et indbygget fitnesscenter med en Peloton-cykel, mens Beach Club har sit eget massagebord.

    Rio er opkaldt efter sin ejers første kat og afgiver en hyggelig, familiefølelse, der er temmelig unik, især for superyachts af denne statur. ”Det er umuligt ikke at gå gennem den yacht uden et smil på dit ansigt,” siger en almindelig Monaco Yacht -showdeltager.

    Kinda er det fjerde skrog fra den italienske skibsbuilder Tankoas aluminiumsserie.

    Blandt de nyeste Superyachts på Monaco Yacht Show har Kinda også lavet en plask, delvis på grund af sin imponerende swimmingpool med forudgående ujævn.

    Leveret af den italienske yachtbygger Tankoa tidligere på året har den udvendig og interiørdesign fra den berømte luksusyacht -designer Francesco Paszkowski.

    Skibet drives af et hybrid fremdrivningssystem, der er udtænkt for at tilvejebringe øget brændstofeffektivitet, med tre forskellige krydstogtstilstande, diesel-mekanisk, dieselelektrisk og fuldelektrisk.

    Den fjerde af Tankoas aluminium S501-serie efter Vertige, Bintador og Olokun, har kinda en brutto tonnage på 499 og kan komfortabelt passe op til 12 gæster i sine seks imponerende suiter.

    Giraud er en af ​​en række superyachts, der i øjeblikket er opført til salg.

    Det er måske ikke en af ​​de nyeste superyachts på Monaco Yacht Show, men Giraud er uden tvivl en af ​​de mest iøjnefaldende på grund af dets storslåede sandfarvede ydre, designet af Luca Dini Design & Architecture.

    Tidligere navngivet CACOS V, blev 40-meter aluminiumskib bygget af italiensk skibsværftsadmiral og leveret i 2013. Listet til salg til en anmodningspris på over € 12,9 millioner (ca. $ 12,6 millioner), det er udstyret med fem hytter, med kapacitet til 11 gæster og en 479 brutto tonnage.

    Giraud drives af to motorer, der giver superyacht en krydstogthastighed på 14,0 knob.

    Soaring's usædvanlige udvendige sikrer, at det altid skiller sig ud.

    En anden yacht med majestætisk statur, skyhøje, arbejdet med den tyske superyacht -bygmester Abeking & Rasmussen, strækker sig til en længde på 68,2 meter.

    Ejeren af ​​fartøjet siges at have anmodet om en markant superyacht, som ikke let ville forveksles med nogen, og det tyske studiefokusgårddesign opnåede bestemt dette.

    Leveret i 2020 har firedækket superyacht flyder, sportslige linjer samt en lys orange strimmel placeret lige over vandlinjen, der gør det temmelig svært at gå glip af.

    Med et indvendig volumen på 1.541 brutto tonnage, holder den seks stuerooms sammen med et bibliotek og en luksuriøs spa og strandklub.

    Soaring er også til salg med en enorm pris på 98 millioner euro.

    Victorious - den største superyacht, der skal bygges i Tyrkiet.

    Det er ikke hver dag, at du får inspicere en superyacht på markedet for € 110 millioner (ca. 107 millioner dollars), men dette års deltagere har mulighed for at gøre netop det. Måling af 85 meter lever Victorious bestemt op til sit storslåede navn.

    Der har været en stigende mængde skibsbygningsaktivitet i Tyrkiet i de senere år, og dette enorme fartøj fra det tyrkiske værft Akyacht er tilfældigvis den største superyacht, der nogensinde er bygget i landet.

    Grand fartøj er udstyret med 11 en-suite-hytter såvel som en master suite og har plads til op til 20 gæster. Dens utrolige liste over faciliteter inkluderer et biografrum, en strandklub på 200 kvadratmeter, en helipad og en vin- og cigarklubrum med en pejs.

    Monaco Yacht Show 2022 Begyndte den 28. september og slutter den 1. oktober.

    Rettelse: En tidligere version af denne historie fejlagtigt værdien af ​​de samlede superyachts.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleAmi-dong: Busans ‘Tombstone Village’ bygget af koreanske flygtninge på en japansk kirkegård
    Next Article Hvordan Salt Lake City blev en blomstrende tech, forretning, banksportknudepunkt
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    december 7, 2025

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Trending Posts
    Recent
    • Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.