
Cnn
—
Federal luftfartsembedsmænd annoncerede tirsdag, at flyvende snart får mere mandat hviletid mellem flyvninger.
Aktuelle FAA-regler siger, at et flyselskab i de fleste tilfælde skal give en flyvning en ni-timers hvileperiode efter at have været på vagt 14 timer eller mindre.
Den nye regel øger hvileperioden til 10 timer mellem skift.
”Flyvere, som alle vigtige transportarbejdere, arbejder hårdt hver dag for at holde den rejsende offentlige sikker, og vi skylder dem vores fulde støtte,” sagde den amerikanske transportsekretær Pete Buttigieg i en erklæring. ”Denne nye regel vil gøre det lettere for flyvende at udføre deres job, som igen vil holde os alle i luften.”
Fyllebesætningsforeninger har kæmpet hårdt for ændringen og siger, at flyvende er stærkt trætte og overanstrengte efter skift så længe som 14 timer.
Flyselskaber blev fortalt om de kommende regelændringer fra Federal Aviation Administration i sidste uge, sagde en kilde, der er bekendt med politikken mandag.
FAA havde to offentlige kommentarperioder, i 2019 og 2021, om den foreslåede lovgivningsmæssige ændring. Agenturet sagde, at det gennemgik mere end 1.000 kommentarer.
Ændringen blev først godkendt af Kongressen i 2018, men blev ikke indført af Trump -administrationen.
Sidste uge kaldte House Transportation Committee formand Peter Defazio (D-Oregon) og så reglerne afsluttede en prioritet inden hans kommende pension.
Den endelige regel træder i kraft 30 dage efter, at den offentliggøres i det føderale register.
”Det er på tide! Som luftfarts første respondenter og sidste forsvarslinje, er det kritisk, at vi er godt udhvilet og klar til at udføre vores opgaver,” sagde Sara Nelson, præsident for Association of Flighters-CWA, i en erklæring.
”Covid har kun forværret sikkerhedsgabet med lange tolddage, korte nætter og bekæmpende forhold på fly,” sagde Nelson.
Med en stigning i efterspørgslen, da pandemiske begrænsninger lettede, har 2022 været hård på flyvende.
Allie Malis, der også er repræsentant for regeringsanliggender ved Association of Professional Flight -deltagere, en fagforening, der repræsenterer American Airlines Air Crew, fortalte CNN rejser denne sidste sommer om ”ubehagelige” situationer, hvor besætningen, forsinket med indkommende flyvninger, finder sig sprint gennem lufthavnen for at gøre deres næste job.
Flyvende siger, at situationer som disse sammen med uforudsigelige tidsplaner skaber ødelæggelse på besætningens mentale og fysiske velvære.
Det er ikke kun i USA, hvor flyvende siger, at de bliver drevet ujævn.
”Syge niveauer er gået gennem taget, træthedsniveauer har gennemgået taget, ikke fordi [flight attendants are] afviser eller de protesterer på nogen måde. Det er bare det, at de ikke kan klare – de kan bare ikke klare de konstante ændringer, ”siger den britiske flyvning Kris Major.
Topbillede: Passagerer og flyvende ombord på en flyvning fra LaGuardia lufthavn på vej til Kansas City International Airport onsdag den 4. maj 2022. (Kent Nishimura/Los Angeles Times via Getty Images)
