Et Delta Air Lines -fly trækkes i stand til at forberede sig til start i Reagan National Airport, efter at et American Airlines -fly styrtede ned på tilgangen til lufthavnen i Arlington, Virginia, den 30. januar 2025.
Tasos Katopodis | Getty Images
National Transportation Safety Board tirsdag foretog et presserende opfordring til permanent at begrænse helikopterflyvninger i visse områder omkring Ronald Reagan Washington National Airport efter januar’s dødbringende kollision af en flyvemaskine og en Army Black Hawk -helikopter.
Den eksisterende adskillelse mellem helikoptere, der opererer nær lufthavnen og ankommer fly på en af landingsbanerne, 33, udgør “en utålelig risiko for luftfartssikkerhed ved at øge chancerne for en midair -kollision ved DCA,” sagde NTSB -formand Jennifer Homendy på en nyhedskonference.
Hun sagde, at agenturet, der er ansvarlig for nedbrudets efterforskning, anbefaler, at Federal Aviation Administration “permanent” forbyder helikopteroperationer på en bestemt rute på bestemte tidspunkter, hvor to af lufthavnens landingsbaner er i brug.
NTSB anbefalede også en alternativ rute for helikoptere, når dele af luftrummet er lukket, så lufttrafikcontrollere ikke er overbelastet, fordi den “har potentialet til at øge risikoen.”
29. januar midair kollision af en American Airlines Regional jet med Army Black Helicopter dræbte alle 64 mennesker i flyet og de tre besætningsmedlemmer på helikopteren. Flyet var øjeblikke væk fra landing i lufthavnen.
Efter styrtet begrænsede FAA en vis helikoptertrafik omkring lufthavnen som en forsigtighed. Luftpladsen er overbelastet med kommercielle flyvninger og en række militære og VIP -helikoptertrafik i området.
FAA kommenterede ikke straks om NTSBs anbefalinger.
