Et Delta Airlines og American Airlines -fly ses på Ronald Reagan Washington National Airport i Arlington, Virginia, den 1. juli 2023.
Stefani Reynolds | AFP | Getty Images
Luftfartsselskaber skærer deres overskud på første kvartals fortjeneste og salgsestimater og advarer om, at et svagere økonomisk baggrund vejer efter efterspørgsel efter rejse.
Foran en JPMorgan -industrikonference, American Airlines Tirsdag sagde, at det forventer at tabe mellem 60 cent pr. Aktie og 80 cent pr. Aktie i de første tre måneder af året, et bredere tab end de 20 cent til 40 cent pr. Aktie, som den tidligere forventede. Det sagde, at omsætningen sandsynligvis ville være flad på året sammenlignet med et estimat af januar på en stigning på op til 5%.
American sagde i en værdipapir, der arkiverede, at “indtægtsmiljøet har været svagere end oprindeligt forventet på grund af virkningen af fly 5342 og blødhed i det indenlandske fritidssegment, primært i marts,” med henvisning til den dødbringende kollision af en af dens regionale jetfly og en hærhelikopter i Washington, DC, i januar.
Prognosen fulgte Delta Air Lines Slash af sine estimater i første kvartal efter markedet lukkede mandag. Delta sagde, at udsigterne var “påvirket af den nylige reduktion i forbruger- og virksomhedens tillid forårsaget af øget makrousikkerhed, drivende blødhed i den indenlandske efterspørgsel.”
Ud over fritidsrejser har luftfartsselskaber også sagt, at de også har bemærket et kraftigt fald i regeringsrejser siden starten af den seneste Trump -administration og dens politikker som told, regeringsafskedninger og andre omkostningsnedskæringer.
“Jeg synes, folk er forsigtige, og de trækker sig lidt tilbage på rejser, ikke på en organiseret måde, men bare slags venter på at se, hvad der vil opstå, hvad enten det er handels- og toldudfordringer eller makroøkonomiske politiske ændringer eller bare en lille smule af markedets urenheder, som vi alle ser,” sagde administrerende direktør Ed Bastian på JPMOrgan -konferencen.
United Airlines CEO Scott Kirby gentog den stemning på den samme konference.
“Vi har også set svaghed på efterspørgselsmarkedet,” sagde Kirby. Regeringsrejser er ca. 2% af Uniteds forretning, men andre arbejdstageres rejser påvirkes også som konsulenter og entreprenører, der tegner sig for yderligere 2% til 3%.
“Vi har set nogle bløde over til det ind på markedet for indenlandske fritid,” sagde Kirby.
En omkostningsbesparende foranstaltning: Kirby sagde, at United går tidligt på pension 21 fly, fly, som det ellers skulle bruge 100 millioner dollars på for at revidere motorer i år.
Begge ledere var mere optimistiske på længerevarende tendenser og lyspunkter som efterspørgsel efter langvarig international og premium rejse.
Delta -aktier sluttede dagen mere end 7% lavere. United kaste 2% og amerikanske aktier faldt mere end 8%.
Southwest Airlines Klip også sin vejledning om enhedsindtægter, for at øge mere end 4%, ned fra en prognose på så meget som 7% for første kvartal i løbet af sidste år. Luftfartsselskabet annoncerede også tirsdag en afslutning på sin “to poser flyver gratis” -politik for at opkræve kunder for kontrolleret bagage for første gang, startende i maj. Dens aktier steg mere end 8%.
JetBlue Airways Aktier sluttede 4% højere.
