En Spirit Airlines Jet starter over to United Airlines -fly i Newark Liberty Airport den 23. marts 2018 i Newark, New Jersey.
Gary Hershorn | Getty Images
Long Beach, Californien – United Airlines CEO Scott Kirby forudsagde torsdag, at Spirit Airlines går ud af drift og sagde, at den engang-profitable rabatluftmodel er død.
Spirit Airlines indgav til kapitel 11 Konkursbeskyttelse sent i sidste måned for anden gang på et år, efter at det ikke lykkedes at foretage dybe nok ændringer i løbet af sit første forsøg på kun at blive opfyldt med svagere kundebehov og vedvarende høje omkostninger, da det dukkede op i marts.
Når han talte på en branche -konference her, da Kirby blev spurgt af en moderator, journalist i luftfartsindustrien og Podcaster Brian Sumers, hvorfor han troede, at Ånden ville lukke ned, svarede administrerende direktør: “Fordi jeg er god til matematik.”
Spirit har for nylig skåret et dusin destinationer, mens rivaler som United, JetBlue Airways og kollega rabatfirma Frontier Airlines har tilføjet flyvninger til byens ånd tjener.
Kirby har kritiseret Discount Airlines i årevis og sagde, at den stærke vækst, de stolede på for at hjælpe brændstofoverskuddet, ikke var bæredygtigt. Torsdag skiftede han også mod modellen for opladning af lave priser og gebyrer for alt andet og sagde, at det undertiden overraskede kunderne.
“Du kan ikke have en forretningsmodel, som kunderne hader. Du kan ikke have en forretningsmodel, der er baseret på ‘Skru kunden,'” sagde Kirby torsdag.
Kirby kritiserede også modellen ved en anden luftfartsbegivenhed i Washington, DC, onsdag og udløste en kamp med ånd.
“Scott har endelig ret i noget – det handler om kunder,” sagde et indlæg på Spirit’s X -konto onsdag efter Kirbys oprindelige kommentarer. “Vores gæster elsker lave billetpriser, især vores nye ånd og premium økonomi muligheder. Måske er det derfor, at forenede ledere ikke kan stoppe med at yappe om os.”
Spirit kommenterede ikke yderligere om Kirbys bemærkninger torsdag.
Frontier og Spirit er begyndt at tilbyde flere bundter, der inkluderer sæder og bagage samt flere eksklusive tilbud som sæder med mere personlig plads. En stor udfordring for rabatlyselskaber er større rivalernes succes med grundlæggende økonomi-priser, som også ofte leveres med flere faciliteter, som bæreposer og valg af sæde, samt et bredere internationalt netværk.
Frontier CEO Barry Biffle Senten i sidste måned sagde, at transportøren ønsker at blive den øverste ultra-lave omkostningsfirma i USA, det er i øjeblikket et tæt sekund til ånd, skønt Sprit er krympet markant i det forløbne år.
Uniteds Kirby svarede til det med at være den “sidste mand på et synkende skib.”
”Forretningsmodellen fungerer ikke,” fortsatte han. Frontier kommenterede ikke straks.
