En række af United Airlines -passagerfly parkeret ved Gates i Denver International Airport i Denver, Colorado.
Robert Alexander | Getty Images
United Airlines er at hæve gebyrer for det årlige medlemskab af lufthavnslounge og dets belønningskreditkort, en test af, hvor meget forbrugere der vil udkalde for populære rejsegoder.
Luftfartsselskabet annoncerede ændringerne mandag sammen med tilmeldingsbonusser for sine co-brandede kort fra JPMorgan Chase, samt nye kortholderfordele, herunder Rideshare-kreditter og tildelingsflyvningsrabatter.
“Ja, der er gebyrstigninger, men vi var meget, meget opmærksomme på at sikre, at værdiforøgelsen og fordelene, der leveres, opvejer enhver stigning i omkostningerne ved disse kort,” fortalte Richard Nunn, administrerende direktør for Uniteds MileagePlus -loyalitetsprogram, til journalister. United havde arbejdet med ændringerne i sin kortportefølje i det forløbne år eller deromkring, sagde Nunn.
Flyselskaber har støt øget priserne på alt fra kontrollerede poser til sædeopgaver og tilbudt frynsegoder, der plejede at komme gratis som en del af en pakke, når kunder tilmelder sig co-brandede kreditkort.
De har også hævet prisen og strammet adgangskrav for at komme ind i populære lufthavnsstuer, da antallet af premium-kredit-kortholdere og rejsende med elitestatus vokser og har ført til trængsel på nogle faciliteter. amerikanskUnited og senest Delta Air Linesdriver separate niveauer af lounger til kunder, der rejser i langdistanceforretningsklasse, og de har alle åbnet større lounger i de senere år.
United tilføjede omkring 17 millioner kilometertal plus medlemmer i fortiden “et par år” sagde Nunn og betragter de nye kort frynsegoder som en måde at tilskynde flere United Flyers til at tilmelde sig de co-brandede kort.
Loyalitetsindtægter, herunder fra populære belønningskreditkort, har givet flyselskaber et vindfald. Bortset fra passager- og fragtindtægter indbragte United 3,49 milliarder dollars i “andre” indtægter sidste år, en stigning på 10% fra året før, mest på grund af en stigning i co-brandede kortudgifter og andre ikke-airline-partnere, samt lufthavnslounge-medlemskaber, sagde det i sin årlige arkivering sidste måned.
Her er hvad der ændrer sig med lounger:
- Fra mandag vil United tilbyde to niveauer af medlemskab til sit United Club Airport Lounge Network.
- Individuelle medlemskaber går for $ 750 om året eller 94.000 United Loyalty Points med kun adgang til passholderen.
- For kunder, der ønsker at tage op til to gæster i loungen, koster det $ 1.400 eller 175.000 miles for United Clubs og Star Alliance Partner Lounges.
- Lounge -medlemskaber, inklusive to gæster, kostede tidligere $ 650 om året, skønt der var rabatter for kunder med elite hyppig flyerstatus.
- Kunder med et eksisterende medlemskab holder de betingelser, de tilmeldte sig, indtil deres medlemskab udløber.
Her er kreditkortgebyrerne, der ændrer sig, og nogle af de nye fordele:
- De nye gebyrer træder i kraft med nye tilmeldinger, der starter mandag, men fordele vil være aktive for eksisterende kortmedlemmer.
- United Explorer -kortet går til $ 150 om året fra $ 95, og yderligere fordele inkluderer en $ 60 rideshare -kredit.
- United Quest -kortet går til $ 350 om året fra $ 250 og inkluderer $ 100 af rideshare -kreditter, to opgraderinger til ekstra benplads sæder og $ 200 i United Travel Credits.
- United Club Infinite Card går til $ 695 om året fra $ 525, som også inkluderer et årligt Lounge -medlemskab, $ 150 i Rideshare -kreditter og muligheden for at tjene Premier 1K Elite Status gennem kortudgifter og bonuskvalificeringspunkter.
Korrektion: United indbragte 3,49 milliarder dollars i “andre” indtægter sidste år, en stigning på 10% fra året før. En tidligere version fejlagtigt timingen.

