Close Menu
    What's Hot

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Undersøgelse, der ser på højde, personale og kommunikation
    Rejse

    Undersøgelse, der ser på højde, personale og kommunikation

    ThomasBy Thomasmarts 14, 2025Ingen kommentarer6 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Søgnings- og redningsteams arbejder i kølvandet på kollisionen af ​​American Eagle Flight 5342 og en sort Hawk -helikopter, der styrtede ned i Potomac -floden, med Capitol Dome i baggrunden, set fra Virginia, USA, 30. januar 2025.

    Carlos Barria | Reuters

    WASHINGTON – Hvordan en Army Black Hawk -helikopter kolliderede med American Airlines Jetliner i en dødbringende nedbrud over Potomac -floden onsdag aften er stadig ukendt, men de vigtigste spørgsmål dukker op, herunder omkring militærhelikopterens højde.

    Crash-efterforskere gendannede en flyveoptager fra Sikorsky H-60-helikopteren, hvilket tilføjede bevis for, at de vil kæmme igennem, som allerede inkluderer interviews med lufttrafikcontrollere, herunder den, der var på vagt på tidspunktet for styrtet, og de to optagere fra flyet, sagde National Transport Safety Board-medlem Todd Inman fredag.

    Pramme er på vej til at løfte de store stykker af CRJ-700 fra Potomac-floden lørdag, sagde Inman ved en briefing.

    Alle 64 mennesker på American Flight 5342 og de tre ombord på helikopteren blev dræbt i Fireball -kollisionen nær Washington, DC’s Reagan National Airport, der markerede den dødeligste amerikanske luftulykke siden 2001.

    42 kroppe er blevet genvundet fra ulykkesstedet, sagde Fire og EMS-chef John Donnelly på en pressekonference fredag. Af dem er 28 blevet identificeret positivt.

    “Vi har i luftfart, hvad der kaldes en ‘schweizisk ostetilgang’, hvor hvis noget mislykkes, skal en sikkerhedskopi fange det, flere lag med redundans,” sagde Inman. “Det er meget lang tid siden vi har haft en stor luftfartshændelse i USA, og det er derfor, det er en af ​​de sikreste transportformer i landet.”

    PSA Airlines Bombardier CRJ-700-fly flyvede på ca. 300 meter ved den sidste tilgang til Reagan Nationals landingsbane 33 kort før kl. 21 ET onsdag, da det kolliderede med Black Hawk-helikopteren.

    PSA Airlines er et af amerikanske datterselskaber, der flyver regionale ruter, flyvninger, der markedsføres som American Eagle.

    Nødpersonale arbejder nær stedet for styrtet, med den amerikanske hovedstad i baggrunden, efter at American Eagle Flight 5342 kolliderede med en sort Hawk -helikopter, mens han nærmede sig Ronald Reagan Washington National Airport og styrtede ned i Potomac -floden, USA 30. januar 2025.

    Nathan Howard | Reuters

    Forsvarssekretær Pete Hegseth sagde, at helikopteren var på en årlig færdighedstræning.

    I henhold til Federal Aviation Administration -regler skal helikoptere, der regelmæssigt krydser gennem og omkring Washington, mellem militærbaser, Pentagon og andre placeringer, flyve i området tæt på lufthavnen på højst 200 fod.

    “I DC er det slags et unikt miljø,” sagde Inman på en briefing torsdag. Han bemærkede, at der er helikopterzoner eller spor i Washington. “Denne skiftede fra spor en til fire som en del af deres normale procedure. Hvis du bor i DC, ser du en masse helikoptere gå ned i dette område. Så der er et meget veldefineret system.”

    Læs mere om American Airlines Plan Collision med en hærhelikopter

    FAA vil begrænse helikoptertrafikken omkring Reagan National Airport -området, med nogle undtagelser til medicinsk evakuering og retshåndhævelsesoperationer, sagde Transportsekretær Sean Duffy på X fredag.

    Airspace er nogle af de mest overbelastede i landet, og Reagan National siger, at dens vigtigste landingsbane er den travleste i USA

    Mens efterforskningen pågår, lukkes to ud af tre landingsbaner i lufthavnen på grund af deres nærhed til nedbrudsområdet. Terry Liercke, vicepræsident og lufthavnschef, fortalte pressen fredag, at han forventer, at disse lukninger kunne vare i cirka en uge.

    Tjenestemænd i lufthavnen sagde, at mere end 100 flyvninger var blevet annulleret fredag ​​med henvisning til landingsbanens lukninger og dårligt vejr.

    “Når du vender dig for at tilpasse dig med landingsbanen, er din koncentration på flyvevejen for hurtigt at komme på landingsbanen og få flyet stoppet,” sagde John Cox, en pensioneret flyselskabspilot og luftfartssikkerhedskonsulent.

    NTSB fører efterforskningen af ​​den kollision, der endte i en ildkugle. Agenturet sagde, at det stadig indsamler oplysninger, og at det er for tidligt at drage konklusioner.

    “Det er ikke det, at vi ikke har oplysninger. Vi har oplysninger,” sagde NTSB -formand Jennifer Homendy. “Vi har betydelige mængder information. Vi er nødt til at verificere oplysninger. Vi er nødt til at tage os tid for at sikre, at det er nøjagtigt.”

    NTSB gendannede også flydata og cockpit -stemmeoptagere fra passagerjet. Kasserne blev ført til NTSB -laboratorier til evaluering, sagde agenturet.

    En NTSB -efterforsker arbejder på den sorte kasse med American Eagle Flight 5342, som var involveret i en kollision med en sort Hawk -helikopter, på et ukendt sted i dette udaterede uddelingsbillede frigivet den 30. januar 2025.

    NTSB | Via Reuters

    Præsident Donald Trump skrev fredag ​​om Sandhed Social, at helikopteren “fløj for høj, meget.

    Hegseth afgav en lignende erklæring på en briefing i Det Hvide Hus torsdag.

    ”Tragisk nok, i går aftes blev der begået en fejltagelse,” sagde han. “Der var en slags højdeproblem, som vi straks er begyndt at undersøge på DoD og Army -niveau.”

    Begge udsagn var usædvanlige i kølvandet på et nedbrud og de tidlige stadier af en efterforskning af luftfartsselskabet.

    Ulykken slutter et årti og en halv periode med luftsikkerhed i USA, som ikke har set et dødeligt kommercielt nedbrud siden 2009, selvom passagertrafikken er steget med mere end 35% til poster. Denne nedbrud fik en række strengere pilotuddannelse og REST -standarder.

    Mangel på lufttrafikcontrollere har været en bekymring i årevis, og en række nære opkald i amerikanske lufthavne har trukket kontrol fra lovgivere og regulatorer.

    (Redaktører Bemærk: Image indeholder grafisk indhold) I denne amerikanske kystvagtuddeling undersøger kystvagten flyvrag på Potomac -floden den 30. januar 2025 i Washington, DC.

    Petty Officer 1. klasse Brandon Giles | US Coast Guard | Uddeling | Getty Images

    Personale ved Reagan National Natten til styrtet var ikke normal for mængden af ​​trafik og tidspunkt på dagen om natten til styrtet, ifølge en foreløbig FAA -sikkerhedsrapport om kollisionen, rapporterede NBC News torsdag.

    Med henvisning til en kilde sagde NBC, at lufthavnstårnet normalt har en controller, der fokuserer på helikoptertrafik, skønt FAA -retningslinjer tillader, at denne position kombineres med en anden controllers position, så en controller kontrollerer både fly og helikoptere. FAA svarede ikke på en anmodning om kommentar til rapporten.

    NBC News rapporterede fredag ​​med henvisning til en kilde, der er bekendt med efterforskningen, at en vejleder ved Reagan National Tower lod en controller forlade deres skift tidligt.

    Inman sagde på fredag, at efterforskere vil se tilbage på lufttrafikcontrollers over 72 timer eller endda uger.

    ”Vi ser på deres træning, deres ansættelse, alt, hvad de sandsynligvis spiste den dag,” sagde han. “Men det er ikke et punkt, der fortæller os alt. Det er lagdelt i en masse andre oplysninger, der er meget kritisk.”

    Gå ikke glip af disse indsigter fra CNBC Pro

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSpirit Airlines CEO siger, at Carrier kan påtage sig New Southwest
    Next Article FAA til at begrænse helikoptertrafik nær DC lufthavn efter flyulykke
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    november 28, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Trending Posts
    Recent
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber
    • USA forsøger at tæmme himlen, efterhånden som forstyrrende passagerhændelser når nye højder

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.