En Spirit Airlines Airbus A320 taxaer i Los Angeles International Airport efter ankomsten fra Boston den 1. september 2024 i Los Angeles, Californien.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty Images
Spirit Airlines CEO Dave Davis stavede onsdag personale for flere jobnedskæringer og sagde, at transportøren planlægger at nedskære sin tidsplan i november for at reducere omkostningerne uger efter at have erklæret sin anden konkurs på mindre end et år.
Flyselskabet planlægger sin novemberplan, og Davis fortalte medarbejderne i et memo, der blev gennemgået af CNBC, at de vil se en 25% nedskæring i kapacitet over 2024 “, da vi optimerer vores netværk til at fokusere på vores stærkeste markeder.”
Luftfartsselskabets kapacitet var nede i en lignende grad fra, da den kom ud af konkurs i marts til slutningen af juni, og de nye nedskæringer peger på, hvordan flyselskabet tænker på sin næsten sigtsplan, da det søger at reducere omkostningerne. Den kæmpende rabatfirma er i forhandlinger med leverandører og flyafslejere og vurderer sin flådestørrelse, da den prøver at krympe sig selv for at finde mere stabilt fod, sagde Davis.
“Disse evalueringer vil uundgåeligt påvirke størrelsen på vores teams, når vi bliver et mere effektivt flyselskab,” skrev Davis i sin note til medarbejderne. “Desværre er dette de hårde opkald, vi skal foretage for at komme stærkere op. Vi ved, at dette tilføjer usikkerhed, og vi er forpligtet til at holde dig, når disse beslutninger træffes.”
På spørgsmålet om, hvor mange af dens ansatte, der ville blive påvirket, fortalte Spirit CNBC i en e -mail: “Vi har engageret vores fagforeninger for at diskutere virkningerne af netværket og flådens justeringer på vores teammedlemmer, og vi vil dele mere, når disse diskussioner skrider frem.”
Flyselskabet har allerede annonceret furloughs og demotioner af hundreder af piloter. Nogle flyvepersoner har allerede taget frivillige ubetalte blade af fravær.
”Selvom ledelsen endnu ikke har angivet, vil de forsøge at foretage ændringer i vores [collective bargaining agreement]vores konkursadvokater, der arbejder sammen med vores AFA-juridiske afdeling, er forberedt på alle næste trin, som ledelsen kan tage, “Spirit Flight-ledsager Union, Association of Flight-deltagere-CWA, fortalte personale på onsdag.” Igen vil denne konkurs være meget vanskeligere end den sidste, og vi skal være parat til at handle for at beskytte vores interesser som flyvning. “
Davis sagde, at virksomheden også planlægger at mødes med flyselskabets fagforeningsledere i de kommende uger. Flyselskabet har allerede annonceret furloughs og demotioner af hundreder af piloter. Nogle flyvepersoner har allerede taget frivillige ubetalte blade af fravær.
Ånd, kendt for sine lyse gule fly, lave priser og utallige gebyrer, havde været succesrige, men høje omkostninger, skiftende rejsepræferencer og øget konkurrence fra større rivaler kastede flyselskabet ud af banen. En mislykket erhvervelse af JetBlue Airways forlod transportøren på egen hånd.
Da Spirit kom ud af konkurs i marts, håbede dens ledere at finde mere stabilt økonomisk grundlag. Men transportøren undgik store ændringer i processen og fokuserede i stedet på en aftale med sine obligationsejere, der udvekslede næsten 800 millioner dollars i gæld til egenkapital, og det blev mødt efter konkurs med vedvarende højere omkostninger og svagere end forventet indenlandsk rejsefterspørgsel.
Det rapporterede, at det mistede næsten 257 millioner dollars siden 13. marts, efter at det forlod kapitel 11, gennem slutningen af juni.
Tidligere denne måned annoncerede Spirit flydedlinger til 11 destinationer og sagde, at det ikke ville starte en 12. som planlagt, mens konkurrenter som United Airlines, Frontier Airlines og JetBlue Airways Har afsløret planer for nye fly for at prøve at vinde Spirit -kunder.
