Close Menu
    What's Hot

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Spirit Airlines Fate Shaky efter at have undgået hårde beslutninger i konkurs
    Rejse

    Spirit Airlines Fate Shaky efter at have undgået hårde beslutninger i konkurs

    ThomasBy Thomasaugust 21, 2025Ingen kommentarer6 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Spirit Airlines bagagetags ses i nærheden af ​​en check-in-tæller i Austin-Bergstrom International Airport den 10. april 2024 i Austin, Texas.

    Brandon Bell | Getty Images

    I marts, Spirit Airlines kom ud af konkursbeskyttelse på mindre end fire måneder og gik ind i et forværring af landskab. Forbrugerne holdt af med at booke flyvninger, og amerikanske fly var fyldt i tomme sæder. Selv de mest rentable flyselskaber skar de rosenrøde økonomiske prognoser, de havde udstedt i starten af ​​året.

    Men Spirit, et flyselskab med lyse gule fly, der er blevet synonymt med budgetrejser i USA, vises nu på endnu rystende jord. Sidste uge, fem måneder efter at have været ud af konkurs, advarede Spirit, at det måske ikke kunne overleve et år uden flere kontanter, og at dens kreditkortprocessor søger mere sikkerhed.

    Industrieksperter sagde, at flyselskabet undgik at tage hårde beslutninger før eller under konkursbeskyttelse, såsom at genforhandle fly lejer eller krympe transportøren helt. I stedet nåede flyselskabet i konkurs en aftale med obligationsejere, der udvekslede gæld til egenkapital.

    “Det gjorde det så meget mere usandsynligt for dem at lykkes uden at have taklet nogle af disse problemer,” sagde Joe Rohlena, flyselskabsanalytiker hos Fitch Ratings, der nedgraderede Spirit sidste fredag ​​og sagde, at virksomheden muligvis ikke kunne undgå en misligholdelse på grund af sin kontantforbrænding.

    Konkursadvokat Brett Miller, den amerikanske medformand for omstruktureringsafdelingen i Willkie Farr & Gallagher, der repræsenterede kreditorudvalget, sagde, at Spirit “ikke brugte de værktøjer, der var tilgængelige for dem i kapitel 11” til større ændringer.

    Spirit havde forudsagt et nettoresultat på $ 252 millioner i år, ifølge en retsafgivelse fra december. Men dens rapport i sidste uge sagde, at den i stedet tabte næsten 257 millioner dollars siden 13. marts, efter at den forlod kapitel 11 gennem slutningen af ​​juni.

    Aktier af Spirit Aviation Holdings er faldet tæt på 58% siden den “igangværende bekymring” -advarsel tidligere i denne måned. Bestanden af ​​andre luftfartsselskaber stod efter den forsigtige erklæring. Cirka 10% af Spirit’s sæder er på ruter uden konkurrence, ifølge Courtney Miller fra Visual Approach Analytics, et luftfartsforskningsfirma.

    Tegn på stamme vises. Leaser fra fly har nået ud til konkurrentens flyselskabsledere i de seneste uger og spurgt, om de ville tage nogen af ​​Spirit’s omtrent 200 Airbus -fly, ifølge folk, der er bekendt med sagen.

    Luftfartsanalysefirmaet IBAs hovedøkonom, Stuart Hatcher, sagde, at han ville have forventet, at Spirit ville være mere proaktiv med at håndtere fly leasing under konkurs.

    ”Hvis de er i stand til at stribe 10% af alle deres lejesatser, ville det have haft en enorm indflydelse på pengestrømmen,” sagde han.

    Dette betyder ikke slutningen af ​​linjen for ånd.

    “Der er meget incitament til at holde flyselskaberne i live, fordi der er mange valgkredse, der ville blive skadet dårligt” som medarbejdere, forbrugere og andre, sagde James SprayRegen, næstformand for Financial Services Company Hilco Global, der repræsenterede United Airlines og TWA Airlines i deres respektive konkurs.

    Læs flere CNBC Airline News

    Sælger aktiver

    Allerede før konkurs havde Spirit indledt et projekt til at sælge flere eksklusive produkter som rummelige sæder eller samlede priser, der inkluderer sædeopgaver og bagage, for bedre at konkurrere med større rivaler, der har nydt et vindfald fra store udgifter til kunder efter pandemik.

    For nylig har transportøren sagt, at det søger at sælge aktiver som fly, leasingkontrakter og fast ejendom for at skaffe kontanter. Det har også reduceret noget af sin ulønnsomme flyvning og sidste år havde annonceret jobnedskæringer og flysalg sidste år for at reducere omkostningerne og skaffe kontanter.

    Spirit CEO Dave Davis fortalte medarbejdere i et memo i sidste uge, at ændringerne de Dania Beach, Florida-baserede selskab laver “Vil fortsat give forbrugerne den uovertrufne værdi, som de er kommet til at forvente i mange år fremover.”

    Spirit afviste at kommentere, om det ville indgive konkurs igen, eller om udlejere forsøger at ramme sine fly.

    “Vi vil ikke kommentere markedsrygter og spekulation,” sagde Spirit i en e -mail -erklæring. “Spirit Airlines er en kritisk del af den amerikanske luftfartsindustri, og vi leverer rejseindstillinger med høj værdi til de samfund, vi betjener. Vi har reddet forbrugere hundreder af millioner af dollars, uanset om de flyver med os eller ej. Vores fokus er på at foretage de nødvendige ændringer for bedre at placere virksomheden og opbygge et stærkere flyselskab. Vi forbliver hårde på at arbejde på mange initiativer til at beskytte vores forretning, værdsatte teammedlemmer, partnere og gæster.”

    Rejsende hjulbagage mod Spirit Airlines Check-In Desk i George Bush Intercontinental Airport, tirsdag den 21. november 2023, i Houston.

    Jason Fochtman | Houston Chronicle | Hearst Newspapers | Getty Images

    IBAs Hatcher sagde, at det bliver den forkerte tid på året – lavsæsonen, efter den højeste sommer og før vinterferien – at placere fly med andre flyselskaber, skønt prisfastsættelsen har været fast. Det har været endnu stærkere for ekstra Pratt & Whitney -motorer. Motorerne til Airbus A321Neos, som Spirit bruger, lejer for $ 15,8 millioner om måneden, en stigning på ca. 50% fra 2019, ifølge IBA Data.

    Men nogle advarer om, at selv dybe nedskæringer ikke altid kan vende et flyselskab.

    “Du har ikke noget sted at sove, hvis du brænder din seng,” sagde Brett Snyder, grundlægger af Cranky Flier Travel -webstedet, forfatter af en ugentlig analyse af luftfartsindustrien og en tidligere flyselskabschef.

    I mellemtiden planlægger luftfartsselskabet allerede at føre hundreder af flere piloter, og både aviators og flyvepersonale fagforeninger er ved at afstive medarbejdere for værre nyheder forude.

    “Ånd er i en skrøbelig økonomisk stilling, sandsynligvis mere end på noget tidspunkt i de foregående 24 måneder,” sagde Association of Flighters-CWA, der repræsenterer Spirit’s ca. 5.400 kabinebesætningsmedlemmer, i en note til medlemmerne den 12. august efter Spirit’s advarsel. “Brug denne tid til at vurdere din økonomiske situation og begynde at strategisere, hvordan man bedst forvitrer den økonomiske indvirkning, som flyvende nedskæringer kan have på din husstand.”

    Hundredvis af sine flyvende har allerede taget midlertidige fraværsblade, hvilket gjorde det muligt for dem at bevare medicinske fordele.

    Groft par år

    Hvorfor Spirit Airlines kæmper

    Spirit har været udsat for andre udfordringer, der førte til sin konkursarkivering sidste år.

    EN Pratt & Whitney Motorindkaldelse jordede mange af sine fly, der startede i 2023. Samme år nåede det en aftale om at fusionere med medbudget. Frontier Airlinesmen aktionærerne afviste aftalen til fordel for en overtagelse af alle kontanter af JetBlue Airways Det blev i sidste ende skudt ned i en føderal antitrust -sag, hvilket efterlod begge luftfartsselskaber på egen hånd.

    Frontier var i fusionsdiskussioner med Spirit sidste år lige før Spirit’s konkurs arkivering, men disse samtaler faldt fra hinanden.

    ”De har forkyndt enhver lejlighed til at få alt til at fungere,” sagde Snyder.

    Et overforsyning af indenlandske flyvninger kørte også ned af flybillet i de senere år, hvilket fik industrien til at skære ned i kapaciteten, og tendensen straffede især for USA-fokuserede luftfartsselskaber. Disse lavprisfirmaer havde et andet problem, da lønningerne gik op i kølvandet på pandemien og opstod deres lave omkostningsmodel.

    “Jeg tror, ​​at der måske har været en smule optimisme fra deres side med hensyn til den slags strategiske nulstilling, som de havde planlagt,” sagde Fitch’s Rohlena. “Det kom derefter ansigt til ansigt med et hårdere, hårdere luftfartsmiljø.”

    Gå ikke glip af disse indsigter fra CNBC Pro

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleFolk drikker mindre – hvilket ændrer, hvordan de rejser
    Next Article Luftfartstilbud og ordre -systemer, der er indstillet til at transformere, hvordan vi køber billetter
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    december 7, 2025

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Trending Posts
    Recent
    • Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.