Fra $ 62.000 Hotel Suites til Race-pakker med sekscifrede prismærker er Singapore Grand Prix et vindfald for virksomheder i nærheden af Marina Bay-banen.
Men pengene opholder sig ikke i Singapore. Data viser, at rejsende også bruger i hele Asien før og efter den tre-dages Formula One-løb, der begynder fredag.
Flight-bookinger analyseret af marketingplatformen Sojern indikerer, at blandt dem med videre ture, en fjerdedel af amerikanere og canadiere tilføjer ture til Japan, er 18% af europæerne også på besøg i Thailand, og næsten en tredjedel af australiere klæber på ture til Indonesien, overvældende til Bali.
Andre rejsende parrer dette års begivenhed i Singapore med sideture til Kina, Sydkorea, Indien, Maldiverne og Fiji, sagde Sojern.
Samer Elhajjar, a Seniorlektor ved National University of Singapore sagde, at rejsewebsteder i andre lande bundter ture til Singapores natløb med stop på populære ø -destinationer i Sydøstasien.
”Besøgende kommer til Singapore, nyder F1, og derefter flytter de til Bali i to eller tre dage,” sagde han. “Det er faktisk forbløffende for regionens økonomi.”
CNBC Travel fandt rejsepakker til 2025 Singapore Grand Prix kombineret med ture til Langkawi og Borneo i Malaysia, og et krydstogt, der kombinerer løbet med stop i Japan, Hong Kong og Vietnam.
Pitstop, ikke fuldt stop
Sojerns data komporterer med en visumrapport, der blev offentliggjort i maj, som også viste, at andre formel 1-løb i Asien-Stillehavs genererede turistindtægter uden for værtsbyer.
Cirka 25% af udlændinge, der deltog i 2025 australske Grand Prix, forblev omkring Melbourne’s forstæder efter løbet, mens 10% forblev i selve byen, ifølge Visa’s data. Alligevel turde nogle til Yarra Valley Wine Region, og 5% rejste til Sydney, ca. 500 miles væk.
I April’s Japan Grand Prix i Suzuka turde internationale deltagere endnu længere væk, ifølge rapporten. Data viste, at ca. 10% gik til Osaka, yderligere 5% til Kyoto; Den mest populære destination at besøge efter løbet var imidlertid Okinawa (20%), mere end 700 miles fra kredsløbet.
Skift gear
Den tre-dages Singapore Grand Prix har udviklet sig til en uges lang begivenhed for mange, der trækker globale ledere og forretningsrejsende til handel fora, der er planlagt omkring løbet, såsom Crypto Conference Token2049 og Milken Institute Asia Summit.
Rejsende fra Nordamerika og Europa udgør samlet omkring en fjerdedel af ankomsterne foran dette års løb i Singapore, og de har en tendens til at ankomme tidligere og forblive længere end dem, der kommer fra Asien, ifølge Sojerns data.
Australiere har stadig den største andel af indgående flyvebestillinger; Imidlertid steg ankomster fra Sydkorea og Kina i år og brød ind i top 5 og overgik Det Forenede Kongerige, viste det.
Løbet 2025 tiltrækker også flere familier, en stigning på 6,6% fra sidste år, mens solo -rejsende faldt 8%, hvilket indikerer en stigning i fritidsrejsende, der deltog i løbet.
“Dette betyder, at opholdet vil blive udvidet,” sagde National University of Singapores Elhajjar. “Det er fantastisk for økonomien i Singapore … [and] Regionens økonomi. “
En separat undersøgelse fra Hilton offentliggjorde torsdag fandt, at ca. 40% af rejsende i Asien-Stillehavet planlægger at booke en international tur til at deltage i en sports- eller musikbegivenhed, ledet af 59% af de adspurgte i Kina og 57% i Indien.
“Resultaterne forstærker et bredere forbrugerskifte, hvor kunderne i stigende grad prioriterer forbrug på oplevelser frem for fysiske varer,” sagde Ben George, senior vicepræsident og kommerciel direktør, Asien og Stillehavet, Hilton.
Undersøgelsen, der undersøgte 5.000 respondenter fra Kina, Indien, Japan, Australien og Singapore, afslørede også, at rejsende bruger flere penge og loyalitetspoint på oplevelser på disse begivenheder, såsom møde-og-hilsener med chauffører og bag kulisserne, sagde han.
George sagde, at Hilton -medlemmer brugte mere end 9 millioner loyalitetspoint på seks Singapore Grand Prix Experience -pakker i år, hvilket var “en stigning på 23% sammenlignet med sidste år – den højeste total til dato for dette løb.”
