Den fremtidige billettæller på JFKs nye terminal 1.
Leslie Josephs/CNBC
Det er langt fra færdig, men den nye terminal på 9,5 milliarder dollars ved John F. Kennedy International Airport tager form. Dens første fase er beregnet til at åbne i midten af 2026.
Det erstatter den nuværende terminal, der åbnede i 1998.
Terminalen, der vil være JFKs største, er nu weathtight. Strukturer af snoede bagage -transportbånd er installeret, og du kan finde ud af fremtidige billettællere, hvor kunder, der flyver luftfartsselskaber som tyrkiske flyselskaber, Air New Zealand, Etihad Airways, Air China, Taiwans China Airlines og andre vil sætte deres luggage ned og vise deres pas til billetagenter.
JFKs nye terminal 1 under opførelse.
Leslie Josephs/CNBC
Terminalen – der er indstillet til at være omtrent på størrelse med de to nye LaGuardia -lufthavnsterminaler, der åbnede i det sidste årti kombineret – vil kun blive dedikeret til internationale rejsende, som udviklerne sagde er nøglen til designet.
“Fra den allerførste pen til papir … havde vi den internationale kunde i tankerne,” sagde Jennifer Aument, administrerende direktør for den nye terminal, virksomheden, der udviklede projektet, på en pressekonference i lufthavnen i sidste måned.
Det nye bagagetransportsystem på JFKs nye terminal 1.
Leslie Josephs/CNBC
CNBC og andre medier kiggede på byggeriets fremskridt, ledet af Aument, i begyndelsen af juli som en del af det, som virksomheden sagde, vil sandsynligvis være blandt de sidste hardhat -ture på anlægget før åbningsdagen.
Projektet er en del af Havnemyndigheden i New York og New Jersey’s 19 milliarder dollars eftersyn af JFK. Foruden terminal 1, den nuværende terminal 7, der i øjeblikket er hjemsted for Alaska Airlines Og Irlands Aer Lingus bliver slået ned for en ny terminal 6, hvis første porte skal åbne næste år. Laguardia lufthavns fornyelse var til sammenligning omkring 8 milliarder dollars.
Når lufttrafikken vokser, kører lufthavne rundt om i landet for at erstatte aldrende infrastruktur.
Amerikanske lufthavne har brug for mindst 173,9 milliarder dollars til opgraderinger af infrastruktur fra dette år til og med 2029, ifølge en rapport tidligere på året af Airport Council International-North America.
“Disse investeringer – i gennemsnit næsten 35 milliarder dollars årligt – er vigtige for at imødekomme flyselskaber og passagerer, forbedre driftseffektiviteten, hæve servicekvalitet og kundeoplevelse og opfylde lufthavnens modstandsdygtighedsbehov,” sagde det.
Det fremtidige bagage -krav på JFKs nye terminal 1.
Leslie Josephs/CNBC
Den nye JFK -terminal 1 er indstillet til at åbne omkring starten af verdensmesterskabet i 2026, når nogle spil afholdes på Metlife Stadium i East Rutherford, New Jersey, cirka 30 miles væk.
Mere end halvdelen af flyselskaberne på JFK ændrer terminaler i de kommende år på grund af konstruktionen, sagde Aument.
En ting, hun pegede på med det nye design: “En terminal oversvømmet med lys.” Det betyder ingen kælder toldlinjer.
JFKs terminal 1’s nye afgangshall under opførelse.
Leslie Josephs/CNBC
Afgangshallen, sikkerhedsstier og skikke vil være på samme niveau af den tre-etage terminal, der har en mur af skrå vinduer. Dets design, ledet af arkitektfirmaet Gensler, skal trylle frem billedet af en sommerfugl, med kroppen, der opdeler terminalen ned i midten.
Airtrain, der forbinder lufthavnens terminaler og parkeringspladser med togstationer i Queens, løber allerede gennem byggepladsen og stopper ved terminalen, når anlægget åbnes.
JFKs eftersyn inkluderer også forbedringer af vejbanen omkring lufthavnen, hvor trafikken er gennemgået omkring det største knudepunkt i regionen i årevis.
JFKs fremtidige terminal under opførelse
Leslie Josephs/CNBC
Terminal 1’s Mid-2026 Open vil omfatte afgangs- og ankomstområderne og de første 14 porte, der alle er i stand til at modtage bredkropsfly, der bruges til langdistanceflyvninger, og vil have en kapacitet til 14 millioner passagerer om året.
Der vil være 23 porte-22 bredkropsporte og en smal kropsport-til fly som en Airbus A320 eller en Boeing 737s-når resten af projektet er afsluttet, i øjeblikket planlagt til 2030.
Den endelige version af Terminal 1 vil også have mere end 300.000 kvadratmeter spisestue, detailhandel, lounge og rekreativt rum med mere end halvdelen, 180.000 kvadratmeter, bare til detailhandel og spisning.
Den fremtidige indgang til JFKs nye terminal 1.
Leslie Josephs/CNBC
Aument sagde, at lufthavnen vil være den eneste i USA med en kontant-og-bære-toldfri shopping. Generelt vil kunder foretage toldfrie køb, der derefter returneres til dem, før de går ombord på deres fly, men i dette format kan de tage dem med det samme.
Den nye terminal vil også have sin egen mikrogrid med solcellepaneler på taget, som udvikleren sagde vil gøre det muligt for anlægget at have “fuld elasticitet og vedligeholdelse af 100% [of the terminal’s] operationer i tilfælde af magtforstyrrelser. “
