Lufttrafikstyretårnet i Ronald Reagan Washington National Airport i Arlington, Virginia.
Saul Loeb | AFP | Getty Images
Den amerikanske luftfartsindustri opfordrede onsdag Kongressen til at godkende “robust nødfinansiering” til lufttrafikstyringsteknologi og personale.
Tre uger efter en dødbringende midair -kollision nær Washington, DC, markerede den værste luftkatastrofe i USA siden 2001, grupper, der repræsenterer industriens tungvægte som BoeingMajor amerikanske flyselskaber, privat luftfart og en række fagforeninger skrev til lovgivere, der opfordrede til presserende finansiering og forbedringer af det amerikanske luftrum.
De sagde også, at den føderale luftfartsadministration skulle være fritaget for nedlukninger af regeringen “for at sikre en forudsigelig finansieringsstrøm for at sikre, at personale om ansøgning og træning og træning af lufttrafikkontrol.”
En 2019 -nedlukning forlod føderale arbejdere uden løn i flere uger, inklusive flyvekontrollører og lufthavnscreenere. Denne nedlukning sluttede timer efter, at der blev dræbt mangel på mangel på flere større amerikanske lufthavne.
