Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Flybilletter bliver billigere, men det bliver dyrere at bringe din familie til en lufthavnsstue.
Kapital en er det seneste firma, der begrænser adgangen til blomstrende lufthavnsstuer til bekæmpelse af overfyldning.
Fra 1. februar vil Venture X og Venture X visitkortholdere ikke længere være i stand til automatisk at tage en gæst ind i lounger eller bringe autoriserede andet kortbrugere.
De bliver i stedet nødt til at betale $ 125 årligt for hver ekstra kortholder for at holde deres loungeadgang, $ 45 pr. Voksen gæst pr. Besøg og $ 25 pr. Gæst 17 eller yngre. Gebyret på $ 125 inkluderer også anden kortholders adgang til et netværk af prioriterede pas -lounger.
“Da lufthavnsstuer fortsætter med at vokse i popularitet i hele branchen, har vi set vores kunder i stigende grad møde ventetider for at komme ind i dem,” sagde Capital One i en erklæring. “Det er vigtigt for os, at vi opretholder en stor lufthavns loungeoplevelse for vores Venture X og Venture X Business-kunder, mens vi fortsætter med at levere bedst i klassen premium-rejsekort til et tilgængeligt prispunkt.”
Primære kortholdere bliver nødt til at bruge mindst $ 75.000 pr. Kalenderår for at bringe op til to gratis gratis gæster til Capital One -lounger og en gæst til Capital One Landings, mindre lounger, der er bygget til rejsende, der har tendens til at tilbringe mindre tid i lufthavnen, ligesom dem, der kører mod korte flyvninger.
Kravet på 75.000 dollars for at bruge gratis gæster matcher hvad American Express Annonceret for to år siden, også en foranstaltning til at minimere trængsel og holde klubberne til at føle sig eksklusive.
Kreditkortselskaber har øget deres lufthavns -lounge -netværk i de senere år og åbnet nye placeringer for at håndtere efterspørgslen. Og Airport Lounge Access har været en central frynsegenskab knyttet til belønningskort, som generelt leveres med et årligt gebyr.
Venture X -kortet, der blev lanceret i 2021, er $ 395 om året, mindre end $ 695 om året American Express -gebyrer for sit Platinum -kort eller $ 550 JPMorgan Chase Gebyrer for Chase Sapphire Reserve, som begge leveres med lufthavnsstuer.

“Når det kommer til lounger, er Capital One et udfordrermærke; de er en underdog,” sagde Henry Harteveldt, grundlægger af Atmosphere Research Group.
Capital One har lounger i Denver International Airport, Dallas-Fort Worth International Airport, Washington Dulles International Airport og Harry Reid International Airport i Las Vegas. Det planlægger at åbne en i år i New Yorks John F. Kennedy International Airport og en af dens landinger i LaGuardia lufthavn.
Men de nye begrænsninger viser Capital One er ikke immun mod dens popularitet, der fører til store skarer.
“Ligesom Amex, som Chase, er disse lounger blevet ofre for deres egen succes,” sagde Harteveldt. “Ingen loungeoperatør ønsker, at de skal være lige så overskredet som de offentlige områder i lufthavnen.”
Flyselskaber har også hævet priserne for at få adgang til lufthavnsstuer og bygget større til at imødekomme tilstrømningen.
Delta Air Lineshar for eksempel foretaget fejende ændringer i sine loungeadgangspolitikker, som at slippe af med ubegrænsede besøg til fordel for årlige hætter.
Og sidste sommer afslørede Delta sin første Delta One Lounge, dedikeret til kunder i sin højeste klasse af kabine. Det planlægger at åbne en ny i Seattle senere i denne måned.
American Airlines og United Airlines Har også udvidet deres lufthavnsstuer og åbnet nye top-tier for kunder, der rejser i premium-klasser på langdistanceflyvninger.
