Et Delta Air Lines -fly starter i Reagan National Airport i Arlington, Virginia, den 24. december 2021.
Eric Lee | Bloomberg | Getty Images
For United Airlines CEO Scott Kirby, der er hans flyselskab, hans luftfartsselskabs største rival, Delta Air Linesog så alle andre.
Delta og United tegnede sig for mere end 86% af overskuddet, der blev sendt af de syv største flyselskaber sidste år. Flyselskabsmargener er notorisk tynde, mindre end 4% sidste år sammenlignet med næsten 20% for store amerikanske virksomheder, ifølge Airlines for America Industry Group. Allerede de fire øverste amerikanske luftfartsselskaber – Delta, Forenet, amerikansk og Sydvest -tegnede sig for cirka tre fjerdedele af den indenlandske kapacitet.
Men ud over størrelse vil Delta og Uniteds netværk og fokusere på premium -rejser hjælpe dem med at forvitre et udfordrende år bedre end deres konkurrenter, siger analytikere.
“En ting, der bliver endnu mere klar … er styrken af de to brand loyale flyselskaber, der virkelig vinder, og alle andre taber,” sagde Kirby på transportørens kvartalsopkald torsdag.
“Det er svært at sige, at han har forkert,” sagde Melius Research Airline Analyst Conor Cunningham.
Og tingene ser op resten af året, har Delta og Uniteds administrerende direktører sagt. Kirby fortalte CNBCs “Squawk Box” torsdag, at United’s pared-down 2025-prognose har en vis opside på grund af en pop i efterspørgsel dette kvartal efter on-again-off-again tariffer og andre udfordringer forkælet bookinger tidligere på året.
En lufttrafikkontrolmangel, der udløste flyvning på Uniteds store knudepunkt for Newark Liberty International Airport i New Jersey, tager en bid ud af flyselskabets andet og tredje kvartal fortjeneste.
United og Delta Stock Moves sammenlignet med S&P 500.
Billige sæder
Flybillet falder i år, selv i det, der traditionelt er spidsbelastede rejser, med for mange coach -klassepladser på markedet. Den indenlandske rejsefterspørgsel, især fra prisfølsomme forbrugere, har været svagere end de høje forventninger, som flyselskabsledere havde i starten af 2025.
Flybillet faldt 3,5% i juni fra et år tidligere, mens inflationen samlet steg, ifølge Bureau of Labor Statistics.

“Sommeren er generelt aldrig til salg, og sommeren er stærkt til salg lige nu,” fortalte Southwest CEO Bob Jordan til CNBC i slutningen af juni.
Delta og andre luftfartsselskaber har sagt, at de vil afskalere deres kapacitetsplaner efter sommerens rejsesæson, der aftager omkring midten af august, men selv at tjene penge i spidsbelastede perioder er udfordrende i år.
“Kort sagt, en del af branchen drukner; ude af stand til at producere overskud, selv i sommertoppen,” skrev JPMorgan Chase Airline Analyst Jamie Baker i en note torsdag. “Det slår os som åbenlyst logiske at forvente, at disse franchiser kaster så meget kapacitet i højeste efterspørgsel, som de kan mønstre, i håb om potentielt at bryde over vandlinjen for bare et kort gisp af luft.”
Det kan ikke være fantastisk for evigt. Hvad der går op kommer ned. Dette er luftfartsindustrien. “
Conor Cunningham
Melius Research Airline Analyst
Både Delta og United har trimmet deres 2025 -udsigter. (Southwest, amerikansk og Ned Rapport kvartalsresultater i næste uge.) Men en vægt på internationale rejser såvel som premiumsæder og loyalitetsprogrammer øger begge luftfartsselskaber.
United rapporterede onsdag et fald på 7% i andet kvartal i indenlandske indtægter pr. Tilgængelig sæde mil, en måler med luftfartspriser. Luftfartsselskabet sagde også, at det så et fald på 4,5% i dette tal generelt, skønt den internationale enhedsindtægter ikke var så meget, delvis takket være et løft fra trans-Stillehavsflyvninger som dem til turisternes seneste besættelse: Japan.
Deltas indenlandske omsætning faldt 5% og ned 3% samlet.
Selv nogle transatlantiske ture viste tegn på overforsyning på markedet, da den feberlige efterspørgsel efter europæiske ture efter pandemi sætter sig ned og indgående turisme til de amerikanske dråber.
“Det kan ikke være fantastisk for evigt. Hvad der går op, kommer ned,” sagde Melius ‘Cunningham. “Dette er luftfartsindustrien.”
Men både United og Delta pegede på styrke i deres premium -hytter, hvor sæder er flere gange dyrere end en coach -billetpris såvel som i deres loyalitetsprogrammer. Delta sagde, at dens indtægter fra sit lukrative American Express Partnerskabet steg 10% fra sidste år i andet kvartal til 2 milliarder dollars, og indtægterne i premium-klassen steg med 5%.
Nye vandløb
Alle flyselskaber tænker på nye måder at generere indtægter på, ikke kun fjerne omkostningerne fra systemet gennem at udslette ulønnsomme flyvninger og andre afløb.
Southwest, for eksempel i maj, indførte checkede taskeafgifter for mange kunder, en engang utænkelig tilføjelse til en transportør, der hjalp demokratiseret flyrejser. Det planlægger at begynde at sælge tildelte sæder, slippe af med sin langvarige åbne siddeplan og tilbyde ekstra-varerage muligheder, der kommanderer en præmie. Luftfartsselskabet er det eneste store amerikanske flyselskab, hvis lager er op i år.
I den højere ende sagde Delta, at det testede segmentering, at det er mestret bagpå flyet op foran kabinen.
“Premium har bestemt været, hvor vores marginer er fortsat med at udvide, og derfor er vi meget fokuseret på at fortsætte med at yde forbedret service til disse kunder og mere segmentering,” sagde Delta’s præsident, Glen Hauenstein, på et 10. juli -indtjeningsopkald. “Den segmentering, som vi har gjort i hovedkabinen, er en slags skabelon, som vi vil bringe til alle vores premium -hytter over tid, fordi forskellige mennesker har forskellige behov.”

United afslørede for nylig en fornyet Polaris-klasse, dens top-tier-kabine til længere Haul-flyvninger samt nye dedikerede lounger. Uniteds vigtigste kommercielle officer, Andrew Nocella, sagde, at virksomheden har plads til at udvide premium-økonomi, kabinen, der sidder mellem forretningsklasse og coach.
“Det er kabinen … det genererer meget godt afkast og den, som vi sandsynligvis vil læne os mere ind i fremad,” sagde han.
Nocella antydede til segmentering foran på flyet, men stoppede kort efter at dele detaljer.
”Ikke alle vil have den fulde oplevelse. Nogle mennesker vil have andre oplevelser,” sagde han. “Vi ser frem til at fortsætte med at diversificere vores indtægtsbase og segmentere det på den passende måde, og jeg overlader det ved det.”
Mens Kirby sætter sit flyselskab og delta i en lignende spand, er rivalisering mellem dem stærk. Da han blev spurgt om Delta -lanceringsruter fra Los Angeles og Uniteds Home Hub i Chicago O’Hare International Airport til Hong Kong, en eksisterende United -rute, børstede Kirby den af.
”Vi flyver 6.000 flyvninger om dagen, så et par nye ruter er ikke så store problemer for os,” sagde han. “Men jeg antager, at jeg føler mig komplimenteret, når andre flyselskaber føler, at de er bekymrede for, at vi kommer foran, og er nødt til at flyve ruter, der vil miste penge til dem.”
