Detailhandler Mål er under pres på flere fronter: det står over for pushback efter at have rullet tilbage sin mangfoldighed, retfærdighed og inklusionsinitiativer; Det kæmper Stiver konkurrence fra kvikke konkurrenter som Amazon; Og virksomheden har højere eksponering for et fald i forbrugernes udgifter midt i inflation og toldvolatilitet end rivaler som Walmart og Costco.
Targets beslutning om at nedskalere Key Dei -programmer udløste landsdækkende boykotter og et fald i fodtrafik i 11 lige uger mellem 27. januar og 13. april, ifølge Placer.ai.
Alligevel går virksomhedens udfordringer længere end told og politik. Eksperter siger, at mange af dens problemer er selvpåførte. Overskydende opgørelse, en underskud af personalet og låst opbeholdning har alle bidraget til flad indtægter og en tumlende aktiekurs.
“Target har haft flere fejltagelser siden toppen af Covid, hvor deres lagerposition var for høj,” sagde Joe Feldman, senior administrerende direktør i Telsey Advisory Group. “De var nødt til at rabat kraftigt for at rydde gennem en masse af inventaret. Ting begyndte at komme tilbage på sporet. Så blev de ramt af Dei,” sagde han og henviste til boykotterne.
Mens Targets kunder har brugt relativt det samme beløb pr. Kvartal i 2025, som de var i 2021, har de øget deres køb hos konkurrenter Walmart og Costco, ifølge data fra Indagari.
Neil Saunders, administrerende direktør hos GlobalData, sagde operationelle beslutninger som at låse produkter, en mangel på nye og friske partnerskaber med mærker og designere, og personalemangel har ført til, at målet kan give afkald på markedsandelen. Mellem 2021 og 2024 mistede Target 0,18% af markedsandelen, mens Amazon, Costco og Walmart steg henholdsvis 0,07%, 0,15% og 0,75% ifølge GlobalData.
“Der er stadig en masse kærlighed til mål,” sagde Saunders. “Men forbrugerne spreder bestemt deres udgifter mere tyndt. De afledte bestemt nogle af disse udgifter fra mål til andre detailhandlere.”
Målet afviste CNBC Digitals anmodning om et interview, men sagde i en erklæring, at virksomheden “gik ind i 2024 med en forpligtelse til at forblive kvikk og generere rentabel vækst, “ men det “Disse resultater kom med et uventet højt variationsniveau gennem året.” Det tilføjede, “Ved at kontrollere, hvad vi kan kontrollere, lytte nøje til forbrugerne og forblive fokuseret på, hvad der adskiller sig, er vi sikre på, at vi kan fortsætte med at skabe værdi for vores interessenter,”
Se denne video for at lære mere.
