Hoteller ønsker, at gæster skal føle sig hjemme – men nogle tager det for langt, ifølge en Hotels.com -undersøgelse.
Undersøgelsesresultaterne, der blev offentliggjort af Expedia i marts, viste, at den mest rynkede over adfærd var at gå rundt på barfodet, med 94% af de adspurgte, der betragtede det som upassende.
Et tæt sekund er iført hotelkåber i lobbyen (92%), efterfulgt af offentlige udstillinger af kærlighed i poolen (86%), ifølge undersøgelsen.
Nogle hoteller beskæftiger sig med disse opførsler ved at give subtile signaler i stedet for en kraftig tilgang.
“Jeg tror, at kunderne vil følge føringen, hvis du og dit personale respekterer [and] Diskret, “sagde Reem Arbid, medstifter af Blue Door Kitchen & Inn.
Gæster, der taler højt om deres telefoner, er et andet almindeligt problem, sagde hun. Personalet kan høfligt bede gæsterne om at tage opkaldet andetsteds, sagde hun, men “reaktionen er ikke altid positiv.”
Signalt signalering af hotelprotokoller kan tilskynde gæsterne til at være mere opmærksomme, sagde hun, med henvisning til eksemplet med personale, der taler i mere støjsvage stemmer.
En subtil tilgang kan også arbejde med andre former for upassende opførsel, såsom at bære uegnet påklædning, som kan slukke for andre gæster.
“Ved en avanceret tilbagetog kan dukke op i pyjamas eller barfodet omkring delte rum som respektløs,” sagde Ariel Barrionuevo, administrerende direktør for La Coralina Island House i Panama.
For at tackle disse problemer leverer nogle hoteller etikette-retningslinjer i e-mails før ankomst eller under indtjekningsprocessen.
Men for nogle handler at gå barfodet mere om sikkerhed end Decorum, sagde Aidan O’Sullivan, daglig leder af Kilkea Castle, en udvej og golfklub i Irland.
Shirts and Shoes er påkrævet i alle restauranter på stedet, og hotellet opfordrer gæsterne til at blive klædt, mens de er i offentlige dele af slottet. Selvom nogle måske ikke er klædt i overensstemmelse hermed efter et svømmetur eller spa -besøg, “er det ikke normen,” sagde han.
Ikke desto mindre håndhæver hotellets 18-hullers golfbane stadig strengere påklædningskoder på greenerne og forbyder ikke-krave skjorter og træningsdragter, sagde O’Sullivan.
Flere presserende problemer
Andre i branchen siger imidlertid, at de tager en mere moderne tilgang til luksusstandarder.
“Uanset om det er PJ’er til morgenmad, hvalpe i senge eller børn, der nyder poolen – vi byder det hele velkommen,” sagde Sam Jagger, administrerende direktør for Maybourne Beverly Hills.
Hotellet prioriterer i stedet “respekt for sikkerheden og privatlivets fred for medgæster og vores team,” sagde han.
Mary D’Argenis-Fernandez, grundlægger af Hospitality Training Company MDA Hospitality Solutions, sagde, at strenge klædekoder ikke er så almindelige, som de plejede at være. For hende er dårlig opførsel – såsom offentlige udbrud rettet mod medarbejdere eller andre gæster – et større problem, sagde hun.
“Det er disse situationer, der undertiden ikke er indkaldt til, der er mere bekymrende for dem, der arbejder i branchen,” sagde hun og bemærkede, at teammedlemmer er uddannet til at nedtrappe sådanne situationer ved at flytte opstanden til et privat område.
Når forstyrrende opførsel forekommer i luksusegenskaber, kunne personalet mærkes det “sjove politi” blot for at gøre deres job, sagde Cassandra Wheeler, der var en gæsteservicevejleder på et Hilton Hotel.
”Vi ville bare grine, smile og bede dem om at have en dejlig dag,” sagde hun. “Stressede konferencedeltagere og lokale weekendere behandlede os undertiden som personlige tjenere.”
Et andet problem, der er fremhævet i undersøgelsen, er gæster, der svinede poolstole. Cirka 60% af de adspurgte siger, at de afviser rejsende, der gør dette, hvilket får nogle hoteller til at nippe denne opførsel i knoppen.
Marriott’s Maui Ocean Club – Lahaina & Napili Towers giver kun gæster mulighed for at reservere en ekstra stol, ifølge Expedias pressemeddelelse på undersøgelsen. Og St. George Beach Hotel & Spa Resort på Cypern tildeler simpelthen solsenge til gæsterne ved ankomsten, tilføjede det.