Close Menu
    What's Hot

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Hvad skal jeg gøre, hvis du er opkrævet en
    Rejse

    Hvad skal jeg gøre, hvis du er opkrævet en

    ThomasBy Thomasmaj 12, 2025Ingen kommentarer5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    En ny amerikansk regel, der kræver, at hotel- og kortvarige logi-selskaber skal videregive såkaldte “uønskede gebyrer” starter mandag.

    Annonceret af Federal Trade Commission i december tager reglen direkte mål mod de vidt afskyede anklager, der kan fremstå som “resort”, “destination” eller “gæstfrihedstjeneste” gebyrer og påstås at give frynsegoder, som rejsende enten ikke ønsker eller allerede forventer at modtage.

    Disse inkluderer “premium” internettjeneste og adgang til et hotel -fitnesscenter.

    Reglen, der også gælder for live -begivenhedsbilletfirmaer, var designet til at begrænse en praksis, der gjorde det muligt for virksomheder at opkræve mere “uden at se ud som om du hæver priserne,” sagde Cathy Mansfield fra Case Western Reserve Law School til CNBC i december.

    Professoren, der er specialiseret i forbruger- og kommerciel lov, havde en advarsel: “Jeg håber virkelig, at Trump -administrationen ikke skærer håndhævelsespersonalet på FTC og CFPB.”

    Opkræver dit hotel et 'uønsket gebyr?' Her er, hvordan man finder dem

    Men siden reglen blev annonceret, har Trump -administrationen presset på at eliminere næsten 90% af forbrugernes økonomiske beskyttelsesbureau og fyret to FTC -kommissærer – handlinger, der udfordres i det amerikanske retssystem.

    Som et resultat sagde Mansfield, at hun nu mener, at den nye regel er mindre tilbøjelig til at beskytte forbrugerne.

    “Med Consumer Financial Protection Bureau, der allerede er uarbejdsdygtig af Trump -administrationen, vil der sandsynligvis ikke være ny beskyttelse for forbrugerne – en tilbagevenden af ​​eksisterende beskyttelse, hvor det er muligt, og absolut ingen håndhævelse af regler. Dette betyder overhovedet ingen beskyttelse for forbrugerne,” sagde hun.

    Som svar fortalte Chris Mufarrige, direktøren for FTC’s Bureau of Consumer Protection, til CNBC, at agenturet “arbejder hårdt for at beskytte forbrugerne og vil fortsætte med at forfølge håndhævelsesforanstaltninger mod virksomheder, der overtræder loven, herunder gennem den nye vildledende gebyrregel.”

    Trump -administrationen målrettede også gebyrer i live underholdningsindustrien gennem en udøvende ordre den 31. marts, der instruerede FTC for at sikre prisgennemsigtighed “På alle faser af billetkøbsprocessen. ”

    CFPB svarede ikke på CNBCs anmodning om kommentar.

    Videregivelse, men ikke eliminering, af gebyrer

    Laurent Bacinski, en fransk statsborger, blev ramt af ikke -afslørede uønskede gebyrer under en tur til New York City.

    Han forudbetalte for sin rejse gennem en rejseapp, men blev stadig opkrævet et depositum på $ 500 af sit hotel ved check-in, hvorfra hotellet fratrækkede skatter og et natligt “destinationsgebyr.” Disse gebyrer leverede højhastighedsinternet, rabatter på sightseeingture og en kredit på Hotel Mini-Mart.

    “Destinationsgebyret er tvunget til salg af tjenester, jeg ikke har brug for,” sagde han til CNBC Travel.

    Videregivelse af disse gebyrer er kernen i FTC’s regel, som ikke sigter mod at eliminere dem, men snarere at sikre, at rejsende ved, at de findes.

    “Reglen om uønsket gebyrer er forankret i et enkelt, men kraftfuldt princip: gennemsigtighed,” sagde Mansfield. “Når forbrugere kan se den fulde pris foran – uanset om de booker et hotel, køber koncertbilletter eller betaler et servicegebyr – er de i en bedre position til at tage informerede beslutninger og undgå at blive vildledt.”

    Denne gennemsigtighed er allerede begyndt, sagde Lauren Wolfe, Counsel for Travellers United, en non-profit organisation, der har sagsøgt Hyatt, Hilton, Sonesta og Accor over spørgsmålet om resortgebyrer.

    ”Vi har set meget mere frivillig overholdelse, siden reglen blev annonceret i december,” sagde hun.

    Airbnb meddelte i april, at det begyndte at vise rengørings- og servicegebyrer på forhånd for kunder over hele verden.

    Wolfe henviste til et andet lovforslag, Hotel Gebyrer gennemsigtighedsloven af ​​2025, der ryddet det amerikanske repræsentantshus i april og nu er klar til at gå for senatet.

    “Kombinationen af ​​FTC -reglen plus et lovforslag, der har bipartisansk støtte – og ser ud som om det vil passere – i Kongressen viser, at det at afslutte skjulte hoteludgifter er et spørgsmål i dag, der forener alle amerikanere, “sagde hun.

    Hvis du er opkrævet et ‘uønsket gebyr’

    CNBC Travel analyserede 10 reservationswebsteder for et to-nætters ophold på Balboa Bay Resort, et hotel i Newport Beach, Californien, der opkræver et gebyr på $ 40 dagligt resort, som det er angivet på hotellets websted.

    Af de 10 steder afslørede Seven gebyret på forskellige måder – enten som et “destinationsgebyr”, “ejendomsgebyr” eller “ejendomsservicebeskyttelse” – og tre gjorde det ikke.

    Hvis rejsende støder på et hotel eller en kortvarig lejeopkrævning af ikke afslørede gebyrer, anbefaler Mansfield at indgive en klage til FTC. Sanktioner for overtrædelse af den nye regel kan overstige $ 50.000.

    “FTC har et virkelig let at bruge online klagesystem, og de stemmer klager, der hjælper dem med at se, hvad der sker markedet,” sagde hun.

    Hun foreslog også at bruge CFPBs online klagesystem, sagde hun. “De videresender faktisk klagen til virksomheden … det vil undertiden få tingene løst, fordi virksomheder ikke ønsker at være i tværshuset på CFPB,” sagde hun.

    Mansfield sagde, at rejsende også kan kontakte forbrugersvindelafdelingen på deres statsadvokats kontor. ”Jeg vil sige, at klage til både føderale og statslige” myndigheder, sagde hun.

    Hvis alt andet mislykkes, kan rejsende også overveje at udsende deres klage på sociale medier.

    “Nogle gange med virksomheder får det knirkende hjul fedt.”

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleUdenlandsk turistboykot begynder, da virksomheder støtter for indflydelse
    Next Article Mere end halvdelen er i Asien
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    december 7, 2025

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Trending Posts
    Recent
    • Trump-administrator giver afkald på en bøde på 11 millioner dollar i Southwest 2022
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.