Præsident og administrerende direktør for Frontier Airlines, Barry Biffle deltager i fremtiden for alt, der præsenteres af Wall Street Journal i Spring Studios den 17. maj 2022, i New York City.
Steven Ferdman | Getty Images Entertainment | Getty Images
Frontier Airlines CEO Barry Biffle fyrede tilbage på hans modstykke kl United Airlines Hvem sagde, at den dybe rabatmodel i USA er død.
”Det er sødt,” sagde Biffle onsdag på Skift Global Forum, en rejsekonference i New York. ”Hvis han er god til matematik, ville han forstå, at vi har en [flight] Forsynsply -udstedelse i USA. “
Biffles kommentarer var et svar på United CEO Scott Kirby, der sagde i sidste uge på en flyselskabskonference i Long Beach, Californien, at han troede, at den største amerikanske diskounter, Spirit Airlines, ville gå ud af drift. Spirit i august gik ind i sin anden konkurs på mindre end et år efter ikke at have fundet robust økonomisk fod.
Da Kirby blev spurgt, hvorfor han troede, at Ånd ville lukke ned, svarede han: “Fordi jeg er god til matematik.”
Kirby tilføjede, at hvis Biffle ønsker, at Frontier skal være den største af de amerikanske rabatfirmaer, vil han være den “sidste mand, der står på et synkende skib.”
Biffle pegede på sit flyselskabs lavere enhedsomkostninger – $ 7,50 pr. Tilgængelig sæde mile, eksklusive brændstof, sammenlignet med langt større Uniteds $ 12,36 pr. Tilgængelig sæde mile i andet kvartal – og sagde, at budgetfartsselskabet henvender sig til kunder, der måske ikke flyver overhovedet, såvel som dem, der ønsker en billig flyvning, men sprænger på andre ting, når de rejser, som Luxury Hotels.
Da Biffle blev spurgt onsdag om, hvorvidt Frontier er afhængig af ekstra kapacitet tilbage på bordet af United, svarede Biffle: “Det er som administrerende direktør for Nordstrom og sagde ‘Jeg tillader kunder at købe jeans fra Walmart.'”
Både Frontier og United sammen med andre flyselskaber som JetBlue Airwayshar annonceret, at de tilføjer nye flyvninger på større åndsruter for at vinde sine kunder, når det kæmper.
Ultra-Low Cost Airlines har kæmpet fra et spring i omkostningerne efter pandemien, et overforsyning af indenlandske amerikanske flyvninger, der har skubbet priser ned, og konkurrence fra større flyselskaber, der tilbyder både ikke-frills grundlæggende økonomi-billetter og globale netværk til at forbrænde hyppige flyer-modeller på.
“Kunder er interesseret i værdi, og de får ikke værdi på en [ultra-low-cost carrier]”Fortalte Kirby CNBC tirsdag.
Disse budgetflyselskaber var længe afhængige af rock-bottom-billetpriser og gebyrer for alt andet fra sædeopgaver til kabinebagage, en model store netværksflyselskaber har kopieret med deres grundlæggende økonomi-billetter. Nu er Spirit, Frontier og andre på udkig efter at tilbyde flere fornemme tilbud og bundter, der inkluderer ting, de plejede at opkræve for.
Frontier svingte til et nettotab på 70 millioner dollars i andet kvartal, men forventede vækst i enhedens omsætning i midten af høje enkeltcifre i den tredje og “tilvejebringe et solidt fundament for rentabilitet i 2026.”
