Close Menu
    What's Hot

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Farvel til ‘tasker flyver gratis’ på Southwest Airlines, den sidste freebie i Amerika
    Rejse

    Farvel til ‘tasker flyver gratis’ på Southwest Airlines, den sidste freebie i Amerika

    ThomasBy Thomasmarts 15, 2025Ingen kommentarer8 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Passagerer tjekker ind for Southwest Airlines -flyvninger i Chicago Midway International Airport den 18. februar 2025 i Chicago, Illinois.

    Scott Olson | Getty Images

    Næsten intet er garanteret i livet. Bestemt ikke vejr, elektricitet, sundhed, told eller æg. Men i mere end 50 år kunne amerikanske forbrugere stole på Southwest Airlines Lad dem tjekke poser gratis.

    Dallas-baserede Southwest afslutter politikken i maj. Kunder er ikke glade.

    “Det var den eneste grund til, at jeg fløj sydvest,” sagde Makensey Kaye Alford, en 21-årig sanger og skuespillerinde, der bor i nærheden af ​​Birmingham, Alabama.

    Alford, der planlægger at flytte til New York City senere på året, sagde, at hun ville “bestemt” overveje at tage et andet flyselskab nu.

    Southwests kundevenlige politikker har overlevet recessioner, olieprisspidser og endda Covid-19-pandemien, der vandt den år med goodwill og en loyal efterfølgende, selvom den er vokset. Intet andet flyselskab bærer flere mennesker i USA end sydvest.

    Nu er flyselskabet med en uovertruffen stribe af rentabilitet (det næsten aldrig har sendt et årligt tab) under pres for at øge overskuddet, da store konkurrenter overgår flyselskabet. Så det er bagudvendt af mange års forvisning af tanken om, at de ville opkræve kunder for tasker, hvilket tilføjer andre forretningsmodel-justeringer som tildelte siddepladser, der giver det mere til fælles med alle andre flyselskaber.

    Læs flere CNBC Airline News

    Errol Joseph, 36, en salgskonsulent, der bor i New York og Dallas, sagde, at han nu ville overveje at flyve på Delta Air Lines Hvis prisen er den samme som sydvest, fordi dens fly har rygskærme, i modsætning til sydvest. Joseph tilføjede, at der med bagagepolitisk ændring er der “stort set ingen grund til at være loyal.”

    Posepolitikken havde eksisteret længere, end de fleste kvinder var i stand til at få kreditkort på egen hånd uden en mands underskrift. Men de dage er forbi. Ikke flere freebies, Amerika.

    Detailhandlere, restauranter og luftfartsselskaber er blandt de virksomheder, der har trukket tilbage på gratis frynsegoder, fra gratis fødselsdagskaffe til gratis pakkerejlinger, siden pandemien sluttede.

    I stigende grad er flyselskabets frynsegoder kun tilgængelige for loyalitetsprogrammedlemmer eller kunder, der køber en dyrere billet.

    Delta tilbyder kunder gratis Wi-Fi om bord, men kun for dem, der har tilmeldt sig sit Skymiles-loyalitetsprogram. United Airlines foretager et lignende træk, i mellemtiden, installerer udstyr på dets fly, så kunderne snart kan oprette forbindelse til Elon Musks Starlink-satellit Wi-Fi gratis, hvis de er medlemmer af flyselskabets MileagePlus-program.

    Det tager typisk reelt økonomisk pres for virksomheder at vende tilbage til gaver, men det er ikke hidtil uset. Starbucksfor eksempel, sluppet af med opladninger til mejeriprodukter for at tiltrække kunder til at forsøge at vende et salgsnedgang.

    Kunder vs. investorer

    Passagerer tjekker ind for Southwest Airlines -flyvninger i Chicago Midway International Airport i Chicago den 18. februar 2025.

    Scott Olson | Getty Images

    Southwests beslutning skaber investorer mod kunder.

    Aktivist hedgefond og fra sidste år har den store sydvestlige aktionær Elliott Investment Management øget pres på flyselskabet for at hæve sit overskud, da rivaler som Delta og United har trukket sig videre. Elliott pressede på for hurtigere ændringer ved transportøren, hvilket har været længe tøvende med at ændre sig, så det kunne øge indtægterne. Virksomheden vandt sidste år fem bestyrelsessæder i en bosættelse med Southwest.

    Faktisk, efter at Southwest afslørede poseskiftet og andre politiske ændringer, steg dens aktier tæt på 9% denne uge, mens Delta, United og American, hver faldt mere end 11%. CEOs af alle luftfartsselskaber rejste bekymring for svagere end forventet rejsefterspørgsel efter rejse, men Southwest bukkede tendensen, da det forventer, at ændringerne tilføjer hundreder af millioner af dollars til bundlinjen.

    “Aktionæraktivisme omformer Luv til et firma, som vi mener, at investorer til sidst vil tvinge til,” skrev Seaport Research Partners Airline -analytiker Dan McKenzie i en note onsdag, da han hævede sit kursmål på Southwest’s aktier til $ 39 takket være de politiske ændringer, selvom “makrobaggrunden er glum.”

    Ikon for lagerdiagramIkon for lagerdiagram

    skjul indhold

    Southwest Airlines mod Delta Air Lines og American Airlines

    Beslutningen om at grøfte de to-fri-kontrollerede poser er en del af flyselskabets store profit-søgende makeover, hvor den kaster andre langvarige tilbud som åbent sager og enklassehytter til sædeopgaver og ekstra benene til priser.

    Det vil også begynde at tilbyde en grundlæggende økonomi-billet uden frills. Flight -kreditter vil også snart have udløbsdatoer. Sidste måned havde Southwest sin første masser af messe og skar ca. 15% af virksomhedsjob. Det har også skåret ulønnsom flyvning.

    Flyrejser har ikke stået stille i det sidste halve århundrede, og selvom det holdes fast på mange kerne -principper, har hverken sydvest. Det har gradvist foretaget ændringer i årenes løb og begyndte at sælge ting som tidlig boarding, for eksempel. Og med flyrejser, der bryder nye poster, er tildelt siddepladser nødvendig for begge kunder og for at gøre arbejdspladsen for medarbejderne lettere, har sydvestlige ledere hævdet.

    Om ansigt

    Opladning af kontrollerede poser var noget sydvestlige ledere gentagne gange sagde ville koste det mere, end det kunne gøre. (Amerikanske luftfartsselskaber indbragte mere end 7 milliarder dollars i bagageafgifter i 2023.)

    I en præsentation på en investordag i september sidste år sagde Southwest, at det ville vinde mellem 1 milliard dollars og 1,5 milliarder dollars fra opladning for poser, men mister 1,8 milliarder dollars markedsandel.

    Southwest -ledere sagde, at det er ændret.

    Timer efter at have overtrådt nyheden til kunderne sagde administrerende direktør Bob Jordan på en JPMorgan -industrikonference tirsdag, at “I modsætning til vores tidligere analyse viste faktiske kundebookingsadfærd gennem vores nye reservationskanaler som Metasearch ikke, at vi får den samme fordel ved vores bundlede tilbud med gratis tasker, hvilket har ført til, at vi opdaterede antagelserne.”

    Jordan tilføjede, at transportøren har nye ledere med “direkte erfaring med at implementere taskeafgifter hos flere flyselskaber, og det har også hjulpet yderligere med at validere de nye antagelser.”

    Maverick Airline’s Shift

    Men tusinder deltog i forbrugernes cri de coeur.

    Southwest postede på Instagram torsdag, to dage efter sin Bombshell -meddelelse og sagde “Det er ikke som om vi handlede Luka,” et nikk til den chokerende februar -handel med Dallas Mavericks superstjerne Luka Doncic til Los Angeles Lakers. Fra fredag ​​eftermiddag fik indlægget, der også omfattede oplysninger om ændringen, mere end 14.000 svar, langt mere end et par hundrede svar, som kontoen normalt får.

    “At tage et skærmbillede af dette, da det vil være miniaturebilledet for Harvard Business Review Case Study for at ødelægge et brand et helt firma,” svarede Instagram -bruger Rappid_Exponering.

    Frances Frei, professor i teknologi og driftsstyring ved Harvard Business School, sagde, at faktisk ikke andet selskab sandsynligvis er så undersøgt som sydvest.

    ”Jeg håber bestemt, at dette ikke er et tilfælde af aktivistiske investorer, der kommer ind og insisterer på et sæt beslutninger, som de ikke vil være ved for at skulle udholde,” sagde hun. “Store organisationer bliver bygget over tid. Det tager ikke meget lang tid at ødelægge en organisation, og jeg vil virkelig ikke have, at dette skal være et eksempel på det.”

    Ved at satse huset

    Southwest Airlines servietter har længe udråbt transportørens gratis taskepolitik såvel som andre frynsegoder.

    Zac Jankovsky

    Southwests to kontrollerede poser-fly-fri politik slutter officielt 28. maj, men for nu findes sloganet stadig om bord, trykt på cocktail-servietter.

    Der vil være undtagelser: Kunder, der har en co-branded-kreditkort i Southwest Airlines, kan få en taske gratis, og kunderne i sine øverste niveauer af service (læst: dyrere billetter) eller dets øverste loyalitetsprogrammedlemmer får en til to gratis kontrollerede poser.

    Hvorvidt kunder opgiver Southwest eller simpelthen reagerer på ændringen, gjenstår at se.

    Administrerende direktør for Delta, United og Spirit denne uge sagde, at de ser en mulighed for at vinde kunder, der måske kan vende sig væk fra sydvest.

    Mange rejsende har dog ikke mange andre muligheder med så meget konsolidering blandt amerikanske luftfartsselskaber og højborg, skønt de muligvis bliver nødt til at vove sig til andre lufthavne.

    Southwest har en ca. 73% andel i Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport, en mere end 83% andel i San Francisco Bay Oakland International Airport og 89% andel i Long Beach, Californien, ifølge luftfartsdata-firmaet Cirium.

    Videre

    Den virkelige test, sagde Harvards Frei, vil være, om taskeændringen vil bremse Southwests drift, hvor flere kunder bringer bæreposer om bord for at undgå de kontrollerede bagagegebyrer.

    ”Jeg frygter bare, at omkostningerne undervurderes,” sagde hun. “Det er reel operationel skade på sydvest, hvis de går langsommere.”

    Southwest forbereder allerede sine ansatte til et angreb af kundebagage ved porten.

    Lige efter sin meddelelse tirsdag fortalte Southwest sine ansatte i et memo, at kunderne “utvivlsomt vil fortsætte mere bagage end før.”

    Gate Agents vil modtage mobile pose-tag-printere “reducere behovet for strengposemærker”, og virksomheden vil designe nye bærestørrelsesguider, så kunderne kan se, om deres bagage passer som en videreførelse, ifølge et personale-memo sendt af Justin Jones, EVP for operationer, og Adam Decaire, senior vicepræsident for netværksplanlægning, en kopi, som blev set af CNBC.

    Flyselskabet planlægger også at fremskynde eftermontering af sine Boeing 737-800s og Max-fly med større overheadbakker.

    Frei sagde, at ikke at opkræve for tasker, i modsætning til Costco $ 1,50 hotdog, ikke er en tabsleder, noget, som en virksomhed sælger med et tab bare for at vinde kunder, der måske køber dyrere og rentable ting.

    Så meget som det er blevet elsket af kunder, havde den kontrollerede taskepolitik også et hjalp flyselskabet med at vende fly rundt hurtigere.

    “Årsagen er ikke fordi det er venligere for kunderne. Det er fordi det er et hurtigt omdrejningsflyselskab,” sagde hun. “Hvis jeg opkræver for tasker, er det mere sandsynligt, at du bærer mere bagage om bord. Og når du bærer mere bagage om bord, mister jeg min hurtige omdrejning.”

    Southwest er overbevist om, at det er forberedt på en stigning i portkontrollerede poser og ombord bagage.

    “Vi har en række arbejdsstrømme, der er i gang med vores med vores nuværende operationer, for at få dette til ikke at påvirke vores turtider,” sagde COO Andrew Watterson i et interview.

    Tiden viser, hvordan det ryster ud. For tiden har vi $ 1,50 Costco hotdogs.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleKoncertbilletpriser stiger, men musikfans er ligeglad
    Next Article Denne mand byggede et fly til sin familie i sin have
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    november 28, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Trending Posts
    Recent
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber
    • USA forsøger at tæmme himlen, efterhånden som forstyrrende passagerhændelser når nye højder

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.