Holland -kvinder kram under Euro 2025 -kampen mod Frankrig i St. Jakob Park den 13. juli 2025 i Basel, Schweiz.
Soccrates -billeder | Getty Images Sport | Getty Images
Den igangværende boom i kvinders fodbold leverer et turistudgifter til Switzerland i sommer, når internationale besøgende stiger ned for Euro 2025 -turneringen.
Antallet af rejsende til Schweiz steg 12% år til år i løbet af den første uge af konkurrencen, ifølge tal, der udelukkende deles med CNBC af betalingsgigantvisum baseret på dets kortholdere. Besøgende numre fra Tyskland, Polen og Holland sprang 25%, ankomst fra Storbritannien steg 20%, mens Italien og Frankrig så upticks på henholdsvis 15%og 10%.
Forbruget steg i mellemtiden 27% i ugen fra 2. juli over hele landets værtssteder, der inkluderer Basel, Bern, Genève og Zürich, samt de mindre byer St. Gallen, Sion og Thun.
Restaurantoptagelser blev næsten fordoblet i Bern, da udgifterne til underholdning mere end tredoblet af de maleriske søer i Lakeside, som var vært for Norge mod Island og Spanien mod Belgien i sidste uge. Detailhandelsudgifter i Schweiz steg op 30%, hvilket Visa Europas hovedmarkedsfører Kim Kadlec sagde viste, at turneringens “magtfulde ringvirkning med en stigning i realtid forbrugerudgifter på tværs af brancher.”
Untere Schleuse Wood Bridge i Thun, Schweiz. Besøgende udgifter steg 25% år til år i byen i juli 2025, da det var vært for Euro 2025 kvindes fodboldkampe.
Uddannelsesbilleder | Universal Images Group | Getty Images
Synet af pakket store stadioner til kvinders fodboldkampe – som nu forventes i hele Euro 2025 – virkede engang langt væk. Kvindespillet begyndte først at blive professionaliseret på klubniveau, nøglen til den samlede talentudvikling, i 2010’erne.
Euro 2022, der var vært af England, beviste en vartegn succes med hensyn til rækkevidde, da mere end et årti med græsrods sportslige investeringer, nye og udvidede tv -tilbud og øget offentlige og medieinteresse kom til udførelse.
Det næsten 90.000 stærke deltagelse i Englands finale mod Tyskland på Londons Wembley Stadium var den højeste nogensinde for enten en mænds eller kvindes euro-finale, turneringsbillettsalg steg næsten firedoblet til 60 millioner euro ($ 70 millioner), og det globale live tv-seere steg til 365 millioner fra 178 millioner i 2017 og 116 millioner i 2013.
Gennembrud for det globale spil har også inkluderet den lige lønningsaftale, der aftales i 2022 af amerikansk fodbold, og en fem-årig rettighedsaftale med tv-stationerne Sky Sports og BBC for den engelske kvindes fodboldliga startende 2025, som er indstillet til at give hidtil uset rækkevidde til kampe. Disse kommer selv som aftalestørrelser og den samlede finansiering og seerskab forbliver dværget af juggernaut af herrenes spil, verdens mest set sport.
Georgia Stanway fra England scorer sit holds første mål under UEFA Women’s Euro 2025 Group D -kamp mellem England og Wales på Arena St. Gallen den 13. juli 2025.
Harriet Lander – FA | FA -samlingen | Getty Images
Nye poster brydes allerede i Euro 2025 med forhåndsbilletter i alt 600.000 og sælger 22 ud af 31 kampe. Af dem blev 35% købt af internationale besøgende ifølge organisering af Body UEFA.
“Der er allerede 61.000 tyskere, 41.000 engelsk, 16.000 fransk, 15.000 hollandske og 5.000 amerikanske fans,” sagde Nadine Kessler, UEFA -direktør for kvinders fodbold, i en erklæring i sidste måned.
“Jeg tror, vi er på 114 nationaliteter, og det er præcis, hvad vi ønsker – det er uhørt i kvinders fodbold – og det viser, at vi har taget de rigtige lektioner fra England 2022.”
