Nurphoto | Nurphoto | Getty Images
Delta Air Lines studerer nye typer flybilletter – denne gang i premiumhytterne foran på flyet.
Luftfartsselskaber tilbragte år med at skære deres trænerhytter, fra ekstra benplads sæder til bane-grundlæggende økonomi-priser, der ikke tillader ændringer eller inkluderer en sædeopgave. Delta var en pioner i USA, da det lancerede grundlæggende økonomi -billetpriser for over et årti siden med rivaler United Airlines, American Airlines og andre følger efter.
Men nu vender flyselskabsledere deres fokus til deres premiumhytter, hvor efterspørgslen holder bedre op i år end på bagsiden af flyet.
“Premium har bestemt været, hvor vores marginer er fortsat med at udvide, og derfor er vi meget fokuseret på at fortsætte med at yde forbedret service til disse kunder og mere segmentering,” sagde Delta -præsident Glen Hauenstein på et indtjeningsopkald med analytikere torsdag. “Den segmentering, som vi har gjort i hovedkabinen, er en slags skabelon, som vi vil bringe til alle vores premium -hytter over tid, fordi forskellige mennesker har forskellige behov.”
Delta’s indtægter fra premiumsæder som Business Class steg 6% i første halvår til 10,6 milliarder dollars, mens den vigtigste billetindtægter i kabinøkonomi faldt 4% til 11,7 milliarder dollars. Luftfartsselskabet, det mest rentable amerikanske flyselskab, har i årevis sagt, at dens andel af salget fra avancerede sæder og dets lukrative loyalitetsprogram er vokset.
American Airlines New Business-Class Suite.
American Airlines
Amerikanske luftfartsselskaber har stort set grøftet international første klasse til fordel for større forretningsklassehytter, hvor liggende pladser har flere faciliteter end pladser i de sidste årtier.
Hauenstein afviste detaljerede ændringer i de premium sæder. Det er ikke klart, om Delta ville overveje en billigere første- eller forretningsklasse-billet, der muligvis ikke inkluderer frynsegoder som loungeadgang eller sædeopgaver, eller et potentielt større sæde, der kan komme med tilføjelser, som standardbilletter ikke har.
Men Hauenstein sagde, at Delta tester nogle muligheder for kunder og undersøger rejsende.
“Vi har ikke rullet det ud endnu, ikke fordi vi ikke har den teknologiske kapacitet, men vi vil sikre os, at kunderne forstår, hvad vi lægger på markedet, og at de finder værdi i det,” sagde han.
Henry Harteveldt, rejsekonsulent og præsident for Atmosphere Research Group, sagde, at han ikke er overbevist om, at Delta ville overveje en nedskæret premium-billetpris.
“Fly er dyre … og det er meget lettere, når du giver dine passagerer en grund til at betale dig mere for dit produkt end at betale dig mindre,” sagde han.
United Airlines Ny Polaris Cabin Configuration
United Airlines
Andre flyselskaber arbejder på at tøj deres top-tier hytter for at tilbyde et par sæder, der har ekstra plads og endda plads til en besøgende, som Uniteds planlagte opdatering til sin langdistance Polaris Cabin og American’s nye sæder på nogle af dets Boeing 787 Dreamliners.
Delta’s partner, Virgin Atlantic, tilbyder “Retreat Suite” foran på sin Airbus A330s overklassehytte, der kan konverteres “, så op til fire mennesker kan nyde en intim middag sammen i deres eget private sociale rum.”
På spørgsmålet om, hvorvidt Delta vil opdatere nogle af sine højeste ende sæder, fortalte CEO Ed Bastian CNBC onsdag, at “Premium-produkterne har haft livscyklusser … og hvad vi troede var det moderne for for seks eller syv år siden ikke længere er.
”Vi fortsætter med at opgradere og opdatere det. Så det er en del af forretningsudgifterne,” sagde han. “Men vores produkt vil være meget, meget flot.”
