Boeing CEO Kelly Ortberg vidner for en senats handel, videnskab og transportudvalg, der hørte om Boeings forpligtelse til at tackle sikkerhedsmæssige bekymringer i kølvandet på en midt i midt i luften i luften, der involverer en ny 737 Max, på Capitol Hill i Washington, DC, USA, 2. april 2025.
Ken Cedeno | Reuters
Boeing Administrerende direktør Kelly Ortberg skitserede onsdag for lovgivere virksomhedens fremskridt med at forbedre sine fremstillings- og sikkerhedsstandarder efter år med kriser i både sine kommercielle og forsvarsenheder, herunder en 2024 næsten katastrofisk midair-dørstikblæsning på et af sine fly, der forlod Boeing’s fabrik uden nøglebolte installeret.
Ortberg, der tog det øverste job i Boeing i august, stod over for spørgsmål fra Senats Commerce Committee om, hvordan virksomheden vil sikre, at det ikke gentager tidligere ulykker eller fremstillingsdefekter.
Senator Ted Cruz, R.-Texas, udvalgets formand, sagde, at han ønsker, at Boeing skal lykkes og inviterede Boeing-ledere og fabriksarbejdere til at rapportere til ham deres meninger om selskabets omdrejningsplan. ”Overvej min dør åben,” sagde han.
Ortberg anerkendte, at virksomheden stadig har mere at gøre.
“Boeing har foretaget alvorlige fejlagtige fejl i de senere år – og det er uacceptabelt. Som svar har vi foretaget fejende ændringer til de mennesker, processer og den samlede struktur i vores virksomhed,” sagde Ortberg i vidnesbyrd om Senatets handelsudvalg. “Mens der stadig er arbejde foran os, understøttes disse dybe ændringer af det dybe engagement fra os alle til sikkerheden i vores produkter og tjenester.”
Ortberg og andre Boeing -ledere har skitseret forbedringer på tværs af producentens produktionslinjer i de seneste måneder, samt sejre som en kontrakt til en værdi af mere end 20 milliarder dollars til at bygge USAs næste generations jagerfly. Men lovgivere og tilsynsmyndigheder har opretholdt øget kontrol på virksomheden, en top amerikansk eksportør.
“Boeing har været en stor amerikansk producent og os alle SHoUld vil se det trives, “Sen. Ted Cruz, en Texas -republikaner og formand for udvalget, sagde i en erklæring i februar, hvor han meddelte høringen.” Givet Boeings tidligere fejlagtige fejl og problemer, fortjener den flyvende offentlighed at høre, hvad der ændres for at rehabilitere virksomhedens skære ry. “
Den føderale luftfartsadministration afdækkede sidste år Boeings produktion af sine 737 Max -fly på 38 om måneden efter Door -plug -plugout i januar 2024. Agenturet planlægger at holde denne grænse på plads, skønt Boeing producerer under dette niveau.
Ortberg sagde under høringen onsdag, at virksomheden kunne komme op til en produktionshastighed på 38 Max -fly om måneden i år, men sagde, at Boeing ikke ville skubbe den, hvis produktionslinjen ikke er stabil.
Den fungerende FAA -administrator Chris Rocheleau sagde under en senats høring i sidste uge, at agenturets tilsyn med virksomheden “strækker sig til løbende overvågning af Boeings fremstillingspraksis, vedligeholdelsesprocedurer og softwareopdateringer.”
Korrektion: Chris Rocheleau handler FAA -administrator. En tidligere version fejlagtigt hans titel.
