En Boeing 737 -flykrop er afbildet på selskabets Renton Factory i Renton, Washington, den 15. april 2025.
Jason Redmond | AFP | Getty Images
Boeing er klar til at rapportere resultater, før markedet åbnes onsdag, når Wall Street forventer at se nogle forbedringer på trods af en handelskrig og andre forsyningskædetilbedure.
Boeing CEO Kelly Ortberg, der blev ansat sidste år og har til opgave at få producenten forbi en række sikkerheds- og fremstillingskriser, vil sandsynligvis skitsere fremskridt, herunder produktionshastigheder for dets bedst sælgende 737 Max, men investorer vil blive fokuseret på hans syn på året.
Ledere får spørgsmål på onsdagens opfordring til told, da producenten i øjeblikket er fanget i krydset fra præsident Donald Trumps handelskrig, der er indstillet til at øge priserne på fly og importerede dele og materialer.
Boeing har fokuseret sine bestræbelser på sine kernevirksomheder. Tirsdag annoncerede det, at det ville sælge sine dele af sine digitale luftfartsvirksomheder, herunder dens Jeppesen Navigation Unit, til Thoma Bravo for $ 10,55 milliarder i en aftale med alle kontante.
Her er, hvad Wall Street -analytikere undersøgt af LSEG forventer for Boeings første kvartal:
- Tab pr. Aktie: $ 1,29, justeret
- Indtægter: $ 19,45 milliarder forventet
GE Aerospace CEO Larry Culp sagde tirsdag, at han er mødt med Trump og foreslog at gendanne toldfri handel for luftfartsindustrien, en stor amerikansk eksportør, der hjælper med at blødgøre De Forenede Staters handelsunderskud. Ge, der fremstiller flymotorer og RTX Sagde, at de forventer, at toldsatser koster mere end 1 milliard dollars tilsammen i år.
Ortberg i de seneste måneder har udråbt forbedrede sikkerheds- og fremstillingsprocesser på Boeings fabrikker, da han prøver at guide virksomheden forbi flere ulykker, herunder et dørstik, der blæste ud fra en pakket flyvning Midair i januar 2024, efter at 737 Max forlod Boeing’s fabrik uden nøglebolte installeret. Der var ingen dødsulykker eller større skader.
Siden denne ulykke skal Boeing modtage godkendelse fra Federal Aviation Administration for at øge produktionen af 737 Max til over 38 jetfly om måneden. Boeing havde produceret markant under dette niveau efter ulykken i januar 2024, og en næsten to-måneders fagforening sidste år stoppede meget af selskabets produktion.
Sidste uge frigav Boeing resultater af en medarbejderundersøgelse, der viste, at kun 27% ville varmt anbefale at arbejde hos Boeing, og at 67% følte sig stolte af at arbejde i Boeing, ned fra 91% i 2013. Mindre end halvdelen af medarbejdernes respondenter sagde, at de havde tillid til seniorlederenes evne til at “tage beslutninger, kommunikere retning og svare på bekymringer, der er rejst af medarbejdere.”
Dette bryder nyheder. Tjek tilbage for opdateringer.
