Close Menu
    What's Hot

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Rejse
    • Ekonomies
    • Outos
    • Algemene nuus
    • Europa nuus
    Laina Oppaasi
    Home » Boeing (BA) indtjening i tredje kvartal 2025
    Rejse

    Boeing (BA) indtjening i tredje kvartal 2025

    ThomasBy Thomasoktober 29, 2025Ingen kommentarer4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    En Boeing 777x vises under det internationale Paris Air Show i Paris-Le Bourget Lufthavn den 20. juni 2023.

    Geoffroy Van Der Hasselt | AFP | Getty billeder

    Boeing sagde onsdag, at dets jetliner-leverancer drev det tilbage til kontant-positivt territorium for første gang i næsten to år, men det tog en afgift på $4,9 milliarder på yderligere forsinkelser af dets længe ventede 777X wide-body-fly.

    Boeing er på vej til at levere flest fly i år siden 2018, før to styrt satte dets bedstsælgende jetliner på grund, Covid-pandemien ramte forsyningskæder og et væld af fremstillingskriser førte til år med tab hos den største amerikanske eksportør.

    CEO Kelly Ortberg, en luftfartsveteran, der gik på pension for at styre Boeing i august 2024, har arbejdet på at stabilisere producentens vidtstrakte forsyningskæde og pengestrømsgenererende produktionslinjer.

    777X, en opdateret version af sit 777-fly, tog sin første flyvning for næsten seks år siden, men har stadig ikke vundet regulatorens godkendelse. Boeing siger, at de nu forventer den første levering i 2027, hvilket fører til den ikke-kontante afgift.

    Et Boeing 777x-fly under en luftopvisning på åbningsdagen for Farnborough International Airshow i Farnborough, Storbritannien, mandag den 18. juli 2022.

    Jason Alden | Bloomberg | Getty billeder

    “Selvom der stadig er mere arbejde at gøre for at fremme vores udviklingsprogrammer, især på vores kommercielle udviklings- og certificeringsprogrammer, ser vi positive tegn på tværs af vores forretning, og jeg er stolt af, hvordan vi går sammen for at vende vores virksomhed,” sagde Ortberg i en medarbejdernote.

    Alligevel genererede Boeing et frit cash flow på 238 millioner dollars, det er første gang i sort på det mål siden slutningen af ​​2023.

    Boeing tabte 4,78 milliarder dollar, eller 7,14 dollar per aktie, i de tre måneder, der sluttede den 30. september. Det er bedre end et tab på 5,76 milliarder dollars et år tidligere. På et justeret grundlag rapporterede selskabet et tab på 7,47 USD pr. aktie. Omsætningen steg 30% til 23,27 milliarder dollars i tredje kvartal, en stigning fra 17,84 milliarder dollars for et år siden og før analytikernes estimater.

    For et år siden strejkede Boeings maskinmestre i en kontraktlig dødvande, der lammede produktionen på størstedelen af ​​virksomhedens kommercielle flyfabrikker.

    Her er hvordan Boeing klarede sig i tredje kvartal sammenlignet med analytikeres estimater udarbejdet af LSEG:

    • Tab pr. aktie: $7,47 pr. aktie justeret mod et forventet tab på $4,59
    • Indtægt: $23,27 milliarder mod $21,97 milliarder forventet

    Luftfartskunder har sagt, at de har set en forbedring hos Boeing med mere præcise leveringsprognoser, en ændring i forhold til tidligere års klager.

    I årets første ni måneder leverede Boeing 440 fly, op fra 291 i samme periode sidste år. Flyselskaber og andre kunder betaler for hovedparten af ​​flyene, når de modtager dem, så at øge leveringstempoet er nøglen til, at Boeing kan dæmme op for en udstrømning af kontanter på i alt tæt på $17 milliarder siden starten af ​​2024 til juni i år.

    Læs flere nyheder fra CNBC-flyselskabet

    Sidste år skulle være et vendingsår for Boeing, men en luftudblæsning af et dørpanel i januar 2024 resulterede i en næsten katastrofe og øget føderal kontrol, der bremsede produktionen.

    Men Boeing har gjort fremskridt. Tidligere på måneden hævede Federal Aviation Administration et produktionsloft for Boeings 737 Max til 42 om måneden fra 38, en begrænsning den indførte efter ulykken. Ortberg sagde, at virksomheden vil øge produktionen ud over det niveau, når det har FAA-godkendelse.

    FAA tillader nu også Boeing at udføre endelige afmeldinger på nogle af sine fly, et tegn på øget tillid fra sin regulator.

    Boeings kommercielle enhedsomsætning steg 49% fra et år tidligere til 11,09 milliarder dollars, selvom den stadig havde negative driftsmargener. Dens forsvarsenhed genererede $6,9 milliarder, en stigning på 25% fra sidste år i tredje kvartal, med en driftsmargin på 1,7%, mens dens profitable globale serviceforretning indbragte næsten $5,4 milliarder, en stigning på 10%.

    Virksomheden er ikke ude af skoven. Dens Max 7- og Max 10-varianter og 777X er år forsinket.

    “Blyanter er nede fra et designperspektiv” på et anti-isningssystem til de to Max-varianter, den største og mindste i familien, fortalte Ortberg til CNBC’s “Squawk on the Street” onsdag. “Vi ved, hvilke hardware- og softwareændringer der er nødvendige for flyet.”

    Han sagde, at Boeing nu arbejder gennem certificering med FAA.

    Derudover har omkring 3.200 af dens forsvarsenhedsarbejdere, der fremstiller F-15 kampfly og missilsystemer, været i strejke siden sommeren, da de to sider endnu ikke har nået en ny kontrakt.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleFlyveledere går glip af første lønseddel
    Next Article Hvorfor rejseforsikring muligvis ikke beskytter dig i regeringens nedlukning
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    december 3, 2025

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    november 30, 2025

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    november 28, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel

    Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt

    Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det

    Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber

    Trending Posts
    Recent
    • Delta siger, at nedlukningen kostede det 200 millioner dollars, men forudser stor efterspørgsel
    • Hvordan sorte bokse blev nøglen til at løse flystyrt
    • Millennials driver et boom i sportsturisme – de bruger store penge på at gøre det
    • Thanksgiving flyrejser forventes at ramme rekordniveauer, siger flyselskaber
    • USA forsøger at tæmme himlen, efterhånden som forstyrrende passagerhændelser når nye højder

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.