Familiemedlemmer besøger ulykkesstedet på bredden af Potomac -floden, hvor American Airlines Flight 5342 kolliderede med en amerikansk hær militær helikopter, i Ronald Reagan Washington National Airport i Arlington, Virginia, den 2. februar 2025.
Tasos Katopodis | Getty Images News | Getty Images
Resterne af alle 67 mennesker dræbt i onsdagens kollision af en American Airlines Regional jet og en hær sort Hawk -helikopter over Potomac -floden er blevet inddrevet, sagde embedsmænd tirsdag. Seksogtres af dem er blevet identificeret, sagde DC Fire og EMS-afdelingen.
National Transportation Safety Board, der fører efterforskningen, sagde tirsdag, at displayet med lufttrafikstyringstårn viste helikopteren på ca. 300 meter på tidspunktet for kollisionen. Det er over den maksimale højde på 200 fods helikoptere i området, der er autoriseret til at flyve under Federal Aviation Administration -regler, men NTSB advarede om, at den har brug for mere information, der kommer fra Black Hawk, når den er kommet sig fra vandet.
Redningsrespondenter havde arbejdet i løbet af de sidste flere dage for at fjerne vrag fra flyet, en Bombardier CRJ-700. Besætningerne har hidtil løftet den højre fløj, midtflyvning, dele af fronten af kabinen, hale keglen og andre dele.
American Airlines Flight 5342, der drives af sit regionale datterselskab PSA Airlines, var sekunder væk fra landing i Washington, DC’s Reagan National Airport, da det kolliderede med helikopteren og dræbte alle 64 mennesker om bord i flyet og tre militære besætning på Black Hawk. Helikopteren var på en træningsmission, sagde embedsmænd.
Det var den dødeligste amerikanske luftulykke siden 2001 og den første dødbringende store passagerflyselskabsulykke i USA på næsten 16 år.
Efterforskere undersøger stadig årsagen til kollisionen. NTSB sagde, at den har interviewet flyvekontrollører på vagt den aften, inklusive den person, der arbejdede på tidspunktet for kollisionen.
NTSB har inddrevet de to dataregistre fra det amerikanske fly såvel som optageren fra Black Hawk.
“NTSB -efterforskere fortsætter med at transkribere cockpit -stemmeoptagere til begge fly,” sagde NTSB tirsdag. “Synkroniseringsarbejde for Black Hawk Flight Data Recorder og Cockpit Voice Recorder er i gang.”
FAA begrænsede på fredag helikoptere fra at flyve i området nær lufthavnen på ubestemt tid.
Amerikanske Airlines CEO Robert Isom fortalte medarbejderne i en note tirsdag, at virksomheden ville have et øjeblik af stilhed onsdag for at markere en uge siden styrtet.
“At pleje og støtte alle, der er berørt af denne tragedie, forbliver vores højeste prioritet,” sagde Isom, der rejste til Wichita, Kansas, hvor flyvningen stammer fra, at besøge med lokale ansatte og embedsmænd.
Mens luftulykker er ekstremt sjældne, sagde American, at det driver et såkaldt plejeteam for så sjældne katastrofer.
Holdet består af omkring 2.000 ansatte, der melder sig frivilligt fra hele virksomheden, ifølge flyselskabet. De er uddannet af transportørens nødplanlægnings- og responsteam til at hjælpe ofrenes familiemedlemmer og give information fra virksomheden. De koordinerer også rejsearrangementer; arrangere barn, ældre eller kæledyrspleje; Hjælp med logistik, såsom at få ændringer af tøj, toiletartikler og transport; Og lyt til berørte familiemedlemmer, sagde flyselskabet.
American’s COO David Seymour og andre medarbejdere i driften var i Washington, DC, denne uge for at støtte dette hold, sagde Isom.
“Vores plejeteam er trådt op på en betydelig måde i kølvandet på denne ufattelige tragedie, og jeg er så stolt af alt, hvad de laver,” skrev han.
