En prøve af Alaska Airlines ‘nye liv til sine Boeing 787-9 Dreamliners.
Kilde: Alaska Airlines:
Alaska Airlines Startflyvninger fra Seattle til London og Reykjavik, Island, næste maj, hvilket tilføjer til sin globale udvidelse efter dens erhvervelse af Hawaiian Airlines sidste år.
Alaska planlægger at flyve dagligt mellem Seattle og Londons Heathrow lufthavn på sin Boeing
787-9 Dreamliners, i en indsats på både erhvervslivet og fritidsrejser. Seattle-Reykjavik serveres af en 737 Max 8 som en forårs- og sommersæsonstjeneste, til den cirka syv timers flyvning.
Luftfartsselskabet annoncerede i juni, at det planlægger at starte nonstops mellem Seattle og Rom næste år. Et par uger senere sagde rivaliserende Delta Air Lines, også det, planlægger at flyve mellem Seattle og Rom samt Barcelona, Spanien. Internationale rejser, især for premiumsæder, har holdt sig bedre end amerikansk indenlandsk efterspørgsel, hvor markedet er overforsynet.
Alaska planlægger også at starte flyvninger mellem Seattle og Seoul, Sydkorea, i september. Dens daglige service til Tokyos Narita International Airport begyndte i maj.
Luftfartsselskabet planlægger at have mindst 12 interkontinentale nonstops fra sit hjemmeknudepunkt i Seattle.
Flyselskabet afslørede også en ny liv for sine Boeing Dreamliners. Nye 787-9’er, der kommer ud af fabrikslinjerne, får den friske malingsordning, som flyselskabet siger, var inspireret af nordlyset.
Da det erhvervede Hawaiian, som allerede havde brede krop fly i sin flåde til langdistanceflyvninger over Stillehavet, sagde Alaska, at det ville holde de to mærker, som vil forblive på mange fly.
“De vil forblive uændrede som væsentlige elementer i vores mærkers arv og historie,” sagde Alaska tirsdag.
