En Alaska Airlines Boeing 737 Max 9 afgår Los Angeles International Airport på vej til Puerto Vallarta den 19. september 2024.
Kevin Carter | Getty Images
Alaska Airlines kommer ind i branchens løb om avancerede kreditkort og skaber et kombineret hyppigt flyerprogram, kaldet Atmos Rewards, med Hawaiian Airlines, som det erhvervede sidste år.
Atmos Relward Summit Card $ 395 om året. Bank of Americaer transportørens første premium -kreditkort og inkluderer frynsegoder som Airport Lounge Passes, Instant $ 50 -værdikuponer til forsinkelser og nedsatte globale ledsagerpriser.
Under det nye Atmos -program vil rejsende have et valg i, hvordan de tjener point:
- Ved afstand: Kunder tjener et punkt for hver kilometer, de flyver, som Alaska sagde er bedre for rejsende, der ofte flyver internationalt eller langrend.
- Med pris: Rejsende tjener fem point for hver $ 1, de bruger på en flyvning, som transportøren sagde er rettet mod dem, der ofte flyver i premium hytter som første klasse.
- Ved flyvninger: Kunder tjener 500 point for hvert segment, de flyver, som er rettet mod flyers, der tager en masse kortdistanceture, som dem inden for Hawaii eller Californien.
Elite hyppige flyer -lag ændrer sig også, og Alaska kræver, at rejsende tjener flere point for at nå topniveauer. Rivaliserende flyselskaber har også foretaget disse typer ændringer rutinemæssigt.
For Atmos Platinum -loyalitetsniveauet er kunderne nødt til at tjene 80.000 point næste år og 135.000 for atmos titanium -niveau, op fra henholdsvis 75.000 og 100.000, i 2025. Alaskas vigtigste kommercielle officer, Andrew Harrison, fortalte CNBC, at Miles ikke er devalueret til flyveposer, dog. Der er også sølv- og guldniveauer i ATMOS -programmet, med alle niveauer inklusive opgraderinger, når de er tilgængelige, til gratis premium -klassesæder på Alaska og en af transportørens partnere, American Airlines.
Selvom det hyppige flyerprogram vil blive kombineret, planlægger Alaska at holde sit brand i drift separat fra Hawaiian. Det planlægger dog at lancere en række internationale ruter på bredkropsfly fra sin hjemmebase i Seattle.
Alaska og dets konkurrenter har investeret meget i at jage kunder med højere forbrug og skabe klistret forretning med loyalitetshindringer, som kunderne skal rydde for at komme til frynsegoder på den anden side. Selv budgetflyselskaber som Spirit Airlines og Frontier Airlines har vendt sig til mere eksklusive strategier for at forsøge at vende tilbage til rentabiliteten.
Flyselskaber “Med premium -hytterne med premium -oplevelser er der en god solid efterspørgsel der, der ikke har ændret sig væsentligt og faktisk bliver bedre,” fortalte Harrison til CNBC.
Det værste, du kan gøre mod dem, er at invitere dem ind i lounger og have linjer ud foran og siger, at du ikke kan komme ind og skal vente. “
Andrew Harrison
Alaska Airlines Chief Commercial Officer
Alaska forsøger også at holde fordele og lounger føler sig eksklusive for at undgå et brancheproblem med overfyldning.
Det øverste atmos -belønningssopmødevisum uendeligt kort leveres med otte lounge passerer om året, der er gyldigt for hele rejsedagen.
“Dette er dine mest loyale og hyppige rejsende. Det værste, du kan gøre mod dem, er at invitere dem til lounger og have linjer ud foran og siger, at du ikke kan komme ind og skal vente,” sagde Harrison.
Alaska bygger en ny lounge på sin base i Seattle-Tacoma International Airport dedikeret til internationale langdistanceflyvninger og planlægger en i San Diego International Airport.
JetBlue Airways Lancerede et premium kreditkort med Barclays US Consumer Bank tidligere på året med et årligt gebyr på $ 499. Andre flyselskaber har også hævet gebyrer og tilføjede frynsegoder og point bonusser for at tiltrække flere tilmeldinger og kortholdere.
“Vores nye premium-kreditkort er på vej til dobbeltårsfremskrivninger til erhvervelser, der fremhæver den enorme mængde efterspørgsel fra kunderne for vores premium-produkter,” sagde JetBlue CEO Joanna Geraghty på et indtjeningsopkald i sidste måned.
Alaska sagde også, at den planlægger at tilbyde Starlink Wi-Fi i hele sin flåde, en service, der vil være gratis for loyalitetsprogrammedlemmer. Hawaiian Airlines blækkede først en aftale for tjenesten fra Elon Musks SpaceX -service i 2022.

