Airbnb tilføjer nye sociale funktioner til sin platform, der gør det muligt for gæster, der deltager i oplevelser, at kommunikere og holde kontakten.
De nye opdateringer tilføjer en funktion til direkte beskeder, så deltagerne kan få forbindelse til andre gæster, og et dashboard før begivenheden, der viser profiler af andre deltagere, der deltager i oplevelsen.
Forretningschef Dave Stephenson sagde, at den opdaterede teknologi bygger på virksomhedens “vision for, hvor vi skal tage Airbnb næste gang.” Brugere skal tilmelde sig sociale funktioner for hver oplevelse og kan til enhver tid afmelde sig, sagde Airbnb.
Airbnb lancerede en ny beskedforbindelsesfunktion, der giver gæster mulighed for at interagere.
Høflighed: Airbnb
Opdateringerne følger rejseselskabets store app-redesign i maj, som bragte tjenester som catering og personlig træning til platformen. Disse ændringer omfattede også en fornyelse af virksomhedens oplevelsesforretning.
I årevis har virksomheden søgt at ekspandere ud over boligudlejningsvirksomheden, men stoppede i 2020, da pandemiens angreb forårsagede kaos på rejser. Tidligere i år sagde Airbnb, at de ville investere 200 millioner dollar til 250 millioner dollars i nye forretningsmuligheder.
På tidspunktet for app-eftersynet i maj fortalte Stephenson til CNBC, at Airbnb følte, at det havde et “stærkt fundament” til at udvide sine tilbud.
Airbnb opdaterede også sin kunstige intelligens-chatbot, som den begyndte at rulle ud i år for at besvare personlige kundesupportspørgsmål. Værktøjet kan nu annullere reservationer eller justere datoer, når du bliver bedt om det og er tilgængeligt på engelsk, spansk og fransk for brugere i Nordamerika.
Andre opdateringer inkluderer nye fleksible karruseller, der viser alternative lister uden for de indledende søgekriterier. Kort vil også omfatte nærliggende vartegn, restauranter og attraktioner og give brugerne mulighed for at skifte mellem forskellige visninger.

