En Air India Boeing 787-8 Dreamliner.
SOPA -billeder | Lightrocket | Getty Images
LONG BEACH, Californien-Air India CEO Campbell Wilson sagde, at transportøren har omfavnet en “ny normal” og et intensiveret sikkerhedsfokus efter nedbruddet af et af dens fly i juni, den dødeligste luftfartskatastrofe i et årti.
Alle undtagen en af de 242 personer ombord på Air India Flight 171 den 12. juni blev dræbt, da Boeing Dreamliner, bundet til London, styrtede sekunder efter start fra Ahmedabad i det vestlige Indien. Yderligere 19 andre mennesker blev dræbt på jorden.
En foreløbig rapport, der blev frigivet i juli, viste forvirring i cockpiten, da brændstofafbrydelseskontakter blev vippet af. Cockpit -stemmeoptagelsen fangede den ene pilot, hvor han spurgte den anden, hvorfor han afbrød brændstoffet og den anden svarende, at han ikke gjorde det.
“Undersøgelsen pågår stadig, så jeg kan ikke kommentere for frit, men dette har været en absolut ødelæggende begivenhed for de involverede mennesker, for familier, for virksomheden, for personalet, og vores fokus i de sidste to måneder har været meget at støtte dem på enhver mulig måde,” sagde Wilson på Airline Passenger Experience Association’s Conference and Expo i Long Beach, Californien, tirsdag.
“We continue to work with the regulator on the investigation and ensuring that whatever learnings come about from that investigation are put into play. For the moment, the preliminary report indicates nothing wrong with the aircraft, nothing wrong with the engines, nothing wrong with the airlines operation, but we’ve taken a significant safety pause to ensure all of our practices and procedures are fully embedded, and people are fully embracing a new normal of even extra focus on safety, and the focus continues to be on the Mennesker, der blev berørt, ”sagde han.
Air India havde været midt i en massiv moderniseringsindsats for bedre at konkurrere med andre luftfartsselskaber og få nye kunder på Indiens hurtigt voksende luftfartsmarked på tidspunktet for styrtet. Opdateringen begyndte, efter at Tata Group privatiserede den 93-årige luftfartsselskab fra regeringen for tre år siden.
Denne fornyelse fortsætter med nye hytter og bedre teknologi, sagde Wilson, en flyselskabsveteran, der tidligere har fungeret som administrerende direktør for Scoot, Singapore Airlines ‘lavprisselskab. Luftfartsselskabet har placeret ordrer for ca. 570 fly.
”Når Air India var privatiseret [we] Kunne vedtage mere normal praksis i den private sektor, kunne træffe langsigtede beslutninger, havde kapital til at investere, ”sagde han.
